• Anonym (Mållös)

Min dotter....

har varit inne i mitt och min mans sovrum och tagit sexleksaker. Min man tittade i vår byrålåda och upptäckte att några saker fattades. Eftersom vi bara bor här så är inga andra i vårt rum...

När han gick in i hennes rum så hittade han dessa i hennes byrålåda tillsammans med glidmedel....

Hur konfronterar man henne med det här??? Hon är snart 16 fyllda.

Vi har tagit sakerna därifrån utan att ha sagt något.

Gråter 

• Svar på tråden Min dotter....
  • SuzR

Ge henne en egen dildo? Prata inte så mycket mer om det.

• Anonym
    Anonym (Mållös) skrev 2012-01-18 13:28:58 följande:
    har varit inne i mitt och min mans sovrum och tagit sexleksaker. Min man tittade i vår byrålåda och upptäckte att några saker fattades. Eftersom vi bara bor här så är inga andra i vårt rum...

När han gick in i hennes rum så hittade han dessa i hennes byrålåda tillsammans med glidmedel....

Gråter 
    Men är du naiv? Det är väl klart att en sextonåring onanerar och har gjort så länge. Däremot bör hon ju skaffa sina egna leksaker och inte ta era.
  • Anonym (mamma mu)

Ni får sätta er ner och prata med henne båda två.
    Att det är era saker som hon inte får använda och när hon blir stor får hon
    köpa egna,   

• Anonym (prata om det)

Gråter 
    Prata om det, säg att det är okej att hon använder sådant men att det av hygieniska skäl är bättre att hon har egna.

Ni kan hjälpa henne att köpa något, sånt finns t.ex. på Tradera för en billig peng.
  • Anonym (Klara)

Gråter 
    Fy vad jobbigt. Jag skulle nog ha fått lite lätt panik. Jag antar att hon använt dem?

Ni får väl försöka prata med henne på ett sätt där ni inte skuldbelägger henne, men det är ju inte OK att hon lånar era sexleksaker!
  • FruLiNi

Det låter riktigt skevt att er dotter vill ha era sex leksaker. Kanske hon tog dem för att skoja med er, men att hon skulle använda dem verkar ju sjukt.

Aldrig någonsin att jag skulle vilja dela sexleksaker med mina föräldrar. Kräks

• colanappen

det är ju ionte alls säkert att hon använt dem... då hade hon nog lagt tillbaka dem för att ni inte skulle märka...
    hon kan ju ha tagit dem som ett hyss eller för att ni skulle reagera, hon kanske vill ha kontakt med er angående sex etc  och inte vill ta initiativ till en diskussion själv.
    det är väl bara ta upp frågan vi har tagit tillbaka våra saker och undrar varför du tog dem??

• Anonym

Kan ju va så att hon tycker det är dö-äckligt att ni "håller på med sånt" och inte vill att ni ska ha såna saker! Ni vet, som barn/ungdom vill man ju inte kännas vid att ens föräldrar har sex! 

• The Riddler

Jag tror på samma sak som FruLiNi. Tror mer att det är en skämt sak. Tror inte några barn vill använda sina föräldrars sexleksaker. Men sen vet man ju aldrig..

• Anonym
    Anonym (mamma mu) skrev 2012-01-18 13:31:34 följande:
    Ni får sätta er ner och prata med henne båda två.
    Att det är era saker som hon inte får använda och när hon blir stor får hon
    köpa egna,   
    När hon blir stor? Hon är väl tillräckligt gammal för att fixa egna redan nu.
Svar på tråden Min dotter....