Inlägg från: Diablo |Visa alla inlägg
  • Diablo

Hatobjektet i trädgården?

Vilken växt vill du absolut inte ha in i din trädgård och varför?

Kirskål, man blir inte av med det!

Rönsumak, sprider sig med rotskott överallt!

Skogsklematis, fräckare och aggresivare växt får man leta efter!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?
  • Diablo

Du kan ju måla asfalten grön

• Diablo

Cypresser och enbuskar det känner jag igen. När vi köpte vårt hus så hade ingen skött trädgården på sju år, jag körde iväg sex lastmilsflak med barrbuskar och cypresser!

Men jag älskar humle, man kan plocka kottarna och torka dem och lägga i en tygpåse under kudden, då sover man bättre!

Jag blev jätteglad när vi flyttade hit, vi har massor av gigantiskt stora vinbärssnäckor, och en del sniglar, men de gör sällan något dumt!

• Diablo

Skumt, både jag och min mamma har en humle planta, den håller sig där den ska vara. Jag klipper ner min på våren så att den får nya skott, och inte har den spridit sig heller, haft den i sex år!

• Diablo

Penningblag gillat jag, för den breder ut sig-)

• Diablo

Ha ha, då olika man är. Jag absolut hatar vintergröna, det är skitsvårt att få bort när det väl etablerat sig!

• Diablo

Jag håller med om att nässlor är ett himla skit. Vår tomt var också täckt av nässlor. Vi fick gräva upp hela delar av trädgården och gå igenom jorden på jakt efter rötter, nu ser jag att det ändå börjar komma upp nya i rabatterna och i gräsmattan. Det gäller att försvaga plantorna hela tiden, plocka bort allt grönt som sticker upp!

• Diablo
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 09:32:26 följande:
    Gräs. Får ju för fan klippa det helvetet 2 gånger i veckan hela förbannade sommaren. Jag blir utbränd varenda jävla  sommar !!!!

Vi bor vid havet och har ganska sandig jord, jag bara älskar när det blir varmt för då blir gräset brunt och då slipper vi klippa det. Våra tokiga grannar de vattnar och vattnar och klipper och klipperSolig Vi älskar sol och torka!
  • Diablo
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 09:53:01 följande:
    Roundup, säger jag bara, fast du skall köpa direkt av en bondjävel, det utspädda blasket som säljs i daglivaruhandlen funkar inte, det är så svagt att du kan ha det till groggvirka. Nä, köp koncentrerad Roundup, sen blandar du dubbelt mot rekommenderat och skvätter ner dina nässlor ordentligt. 

Sen är problemet ett ickeproblem. Lycka till.

Ha ha, det var vad jag tänkte, men inte vågade skrivaCool
  • Diablo
    Squeezy skrev 2012-01-19 10:09:28 följande:
    Men den tar över mina jordgubbsplantor. Det är ett grönt hav av kirskål där. Dock har vi väldigt goda och många jordgubbar. :) Kanske passar bra ihop? :P Men till våren ger jag mig på skiten igen.
    Mitt tips är att först gräv upp så mycket rötter du kan, sedan lägger du på gräsklipp eller flis. Ett tjockt lager. Skulle sedan någon kirskål sticka upp så nyp av den direkt! å detta sätt så försvagar du kirskålen och du får ett ganska lättskött jorgubbsland!
  • Diablo
    Squeezy skrev 2012-01-19 10:22:46 följande:
    La gräsklipp förra året. Ska testa flis i år då. :) Grannen valde ju att plantera skiten i sin trädgård för en jädrans massa år sedan. Knäppot.
    Ta ett tjockt lager!
  • Diablo
    Bonanza skrev 2012-01-19 10:44:00 följande:
    Min morbror är bonde, så det är planen nu till våren. Problemet är bara att de liksom växer i närheten av t.ex. rabarberland och rosor, och jag vill ju inte döda dem. Eller förgifta ungarna! 
    Du ska pruta när det är vindstilla, annars så kan det blåsa in till oönskade ytor. Min korkade granne sprutade på sin tomt en dag det blåste och jag kan säga att mitt gräs dog på flera ställen!
  • Diablo
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 10:50:19 följande:
    Tycker du verkar va lite onödigt känslig här..........
  • Diablo
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 10:55:32 följande:
    Din granne verkar ha problem med matsmältningen. Allvarliga problem.....
    Ha, ha...mitt tangentbord är lite dåligt på grund av colacola klister! Sprutar skulle det ju stå, men hon är galen, springer med tuttarna bara så att jag inte vågar vara på baksidan av trädgården alls, tänk om hon skulle börja prata med mig med dessa två skintorra hängande påsar bara. Jag hade inte kunnat låta bli att titta!  
  • Diablo
    m0desty skrev 2012-01-19 13:32:29 följande:
    Så mest är det grannen du stör dig på i trädgården...?
    Typ, eller på att hon inte kan klä på sig! Nej, skämt åsido! Jag kan störa mig på att promenerande låter sina hundar kissa in på min tomt och fattar inte att det förstör mina växter! Det stör mig! Men det är ju inga växter så det passar ju inte i tråden!
  • Diablo

Och så finns det mullvadar, de kan fördärva en hel gräsmatta över en natt. Underminnera hela gräsmattan och lämnar en massa fula högar!

• Diablo

Vi har en marodör till som jag hatar, den är inte heller en växt utan: Sniglen! Här kommer man med en drink i ena handen och en go bok i den andra, ska barfota gå över gräset och slänga sig i hängmattan och vad får man mellan tårna? Jo, en stor slemmig mördarsnigel som man trampat på, och slemmet är näst intill omöjligt att tvätta bort!

• Diablo

Korsspindlar! Där vi bor så finns det massvis med korsspindlar, skitäckligt att få i håret när man rensar ogräs!

Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?