Hatobjektet i trädgården?
Vilken växt vill du absolut inte ha in i din trädgård och varför?
Kirskål, man blir inte av med det!
Rönsumak, sprider sig med rotskott överallt!
Skogsklematis, fräckare och aggresivare växt får man leta efter!
Vilken växt vill du absolut inte ha in i din trädgård och varför?
Kirskål, man blir inte av med det!
Rönsumak, sprider sig med rotskott överallt!
Skogsklematis, fräckare och aggresivare växt får man leta efter!
Du kan ju måla asfalten grön
Cypresser och enbuskar det känner jag igen. När vi köpte vårt hus så hade ingen skött trädgården på sju år, jag körde iväg sex lastmilsflak med barrbuskar och cypresser!
Men jag älskar humle, man kan plocka kottarna och torka dem och lägga i en tygpåse under kudden, då sover man bättre!
Jag blev jätteglad när vi flyttade hit, vi har massor av gigantiskt stora vinbärssnäckor, och en del sniglar, men de gör sällan något dumt!
Skumt, både jag och min mamma har en humle planta, den håller sig där den ska vara. Jag klipper ner min på våren så att den får nya skott, och inte har den spridit sig heller, haft den i sex år!
Penningblag gillat jag, för den breder ut sig-)
Ha ha, då olika man är. Jag absolut hatar vintergröna, det är skitsvårt att få bort när det väl etablerat sig!
Jag håller med om att nässlor är ett himla skit. Vår tomt var också täckt av nässlor. Vi fick gräva upp hela delar av trädgården och gå igenom jorden på jakt efter rötter, nu ser jag att det ändå börjar komma upp nya i rabatterna och i gräsmattan. Det gäller att försvaga plantorna hela tiden, plocka bort allt grönt som sticker upp!
Och så finns det mullvadar, de kan fördärva en hel gräsmatta över en natt. Underminnera hela gräsmattan och lämnar en massa fula högar!
Vi har en marodör till som jag hatar, den är inte heller en växt utan: Sniglen! Här kommer man med en drink i ena handen och en go bok i den andra, ska barfota gå över gräset och slänga sig i hängmattan och vad får man mellan tårna? Jo, en stor slemmig mördarsnigel som man trampat på, och slemmet är näst intill omöjligt att tvätta bort!
Korsspindlar! Där vi bor så finns det massvis med korsspindlar, skitäckligt att få i håret när man rensar ogräs!