• Diablo

Hatobjektet i trädgården?

Vilken växt vill du absolut inte ha in i din trädgård och varför?

Kirskål, man blir inte av med det!

Rönsumak, sprider sig med rotskott överallt!

Skogsklematis, fräckare och aggresivare växt får man leta efter!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?
  • Diablo

Du kan ju måla asfalten grön

• riboflavin

Enbuskar, cypresser och tagetes.

(Däremot så har jag tagetes i grönsakslandet eftersom det håller ohyra borta) 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • BuoBä

Mördarsniglarna!

Den tråkiga, tråkiga tujahäcken, men jag kan inte riva bort den för:

a) Utan häck ser grannarna rakt i på oss.

b) Alla grannar har samma och tycker det ser SÅ fint och enhetligt ut.

c) Extremt få snyggare plantor skulle klara klimatet.

• annca

Tistelfanskapshelveten! Alla jävla sorters tistlar som inte odlas för prydnad.
    Det där envisa revande ogräsgräset med vita långa sega rötter som tar sig överallt och sprider sig överallt och som man. Bara. Inte. Blir. Av. Med.
    Grannungarnas bollar!
    Kirskålen slipper jag gärna med, och sniglarna kan fortsätta hålla sig borta.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • hysteria

HUMLE! Vilket jävla otyg, helt omöjligt att bli av med, det gör ont att ta i, vuxen en meter på en kvart, nästan. Och rötterna är som en jäkla stam. Till och med tar den sig upp genom asfalten..

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Diablo

Cypresser och enbuskar det känner jag igen. När vi köpte vårt hus så hade ingen skött trädgården på sju år, jag körde iväg sex lastmilsflak med barrbuskar och cypresser!

Men jag älskar humle, man kan plocka kottarna och torka dem och lägga i en tygpåse under kudden, då sover man bättre!

Jag blev jätteglad när vi flyttade hit, vi har massor av gigantiskt stora vinbärssnäckor, och en del sniglar, men de gör sällan något dumt!

• hysteria
    Diablo skrev 2012-01-18 15:01:18 följande:

Cypresser och enbuskar det känner jag igen. När vi köpte vårt hus så hade ingen skött trädgården på sju år, jag körde iväg sex lastmilsflak med barrbuskar och cypresser!

Men jag älskar humle, man kan plocka kottarna och torka dem och lägga i en tygpåse under kudden, då sover man bättre!

Jag blev jätteglad när vi flyttade hit, vi har massor av gigantiskt stora vinbärssnäckor, och en del sniglar, men de gör sällan något dumt!

Har du humle i trädgården, går kärleken snabbt över vill jag lova, alla på gatan hatar den.. Det började med att en, EN enda person platerade humle, nu 20 år senare har hela gatan det..
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Diablo

Skumt, både jag och min mamma har en humle planta, den håller sig där den ska vara. Jag klipper ner min på våren så att den får nya skott, och inte har den spridit sig heller, haft den i sex år!

Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?