• Siim

När älskar man någon?

Hehe frågan som alltid funnits sen urminnes tider men aldrig kunnat besvaras.. Kan faktiskt inte heller säga nån riktig tidspunkt för det finns ju egentligen inte. Jag menar man älskar ju inte personen i fråga från den sekunden man sagt det till henne/honom utan det är ju en känsla som sakta smyger sig på en med tiden. Satt jag tror nog inte man kan säga det tidsmässigt direkt när för i såfall skulle man ju behöva veta exakt vad det innebär att älska någon och som sagt finns ju inte en direkt förklaring till det och kommer nog aldrig att finnas. Det är ju liksom en känsla som inte går att beskriva.. Närmast jag kommer till en förklaring är när man känner så oerhört stark för en människa att man aldrig vill bli av med henne/henne, då den tanken verkligen gör ont och man känner att man vill tillbringa hela livet med den personen. Och det är ju inte direkt saker man tänker så mycket på då man bara är "kär" eller "förälskad". Eller ja klart man kan tänka på det men inte i samma grad som då man verkligen älskar någon.

Avrundningsvis ska jag säga att jag märkte att mitt inlägg blev ganska suddig men som sagt tror jag inte det går att förklara riktigt. Alla "älskar" ju dessutom på sitt eget vis.

Kan också säga att jag själv kände att jag "älskade" min flickvän relativt snabbt men så har det ju nu gått en tid och jag känner mer och mer för henne för varje dag som går och älskar henne mer och mer varje dag satt då kan man ju undra om det bara var en förälskele då eller om jag redan älskade henne då.

Svar på tråden När älskar man någon?