ÄrlaPärla skrev 2012-03-02 10:22:00 följande:
Det finns många exempel på att FAS3 är dåligt men många bra, vi har tex ett här i tråden, men de skrivs inte om alls. Jag tycker att de är för dåligt betalt och jag tycker att det är bra att man numera kan gå in i utbildning men i sig att att vara ute på en arbetsplats och delta i arbetet om än brevid ser jag inte som ett problem. Som du själv skriver handlar det om väldigt många personer, alla FAS 3 samordnare kan inte dras över en kam. Problemet är att man följt upp för dåligt.
Hur tycker du föressten att stat och kommun ska göra för att hjälpa personer som varit arbetslösa och därmed inte själva lyckats hitta jobb? Om de inte ska vara ute på en arbetsplats var ska de då göra? Kom med något konstruktivt och inte bara klaga.
Nävisst. Felet är INTE att vi arbetslösa ska ut på arbetsplatser. DET är positivt. Men jag skulle vilja ha MER rättigheter, så som alla andra med "normala" vanliga jobb har.
Jag tex... Jag får INTE ta semester från mitt jobb, för AF. För jobbet, helt grönt. Jag har obetalda semesterdagar att plocka ut, 25 st. Men det får jag INTE för AF, då TACKAR jag NEJ till arbete. Jag kan ALDRIG ta semester från mitt jobb så länge jag befinner mig i denna taskiga situation. ALDRIG, jag ska arbeta på mitt jobb (och vara på fas3 plats kombinerat) Jag ska stå ut med detta, jag jobbar helger oxå och kvällar. Jag ska göra detta vecka ut och vecka in. MEN JAG FÅR ALDRIG någonsin ta semester från mitt jobb!
Hur tycker du det låter? Aldrig kunna planera en resa med min familj. Jag har 2 barn, 7 resp. 4,5 år.
Håll mig fängslad, fine. Men det blöder i mitt hjärta så fort de pratar om sommardrömmar, vart de vill åka osv...
Detta gör mig så ont. Och jag tycker det rent ut sagt är för JÄVLIGT!!!!
FAS3, ja jag kan stå ut. MEN om inte JAG snart får samma rättigheter som andra kommer jag SKRIKA HÖGT!
ALLA ska få veta hur det ligger till i Sverige IDAG!! I promise!