Hjälp! Min 15 åriga dotter försöker bli GRAVID!
Hej !
Jag vet inte riktigt hur jag ska fatta allting kort utan att det blir för långt eller rörigt, och jag undanber alla påhopp om att jag är en dålig mamma som snokade igenom min dotters sms.
Dotterns mobiltelefon skulle skickas in på reparation och hon fick under tiden låna min nya telefon och jag använde min gamla, som är låst till comviq, därför fick dottern låna min nya mobil då hon har en annan operatör-
Hennes mobil kom tillbaka från rep förra veckan och jag bytte tillbaka till min utlånade telefon.
När jag startat mobilen fanns alla hennes kontakter och bilder hon lagt in kvar, och även SMSkonversationerna.
Jag raderade kontakterna och bilderna , när jag sedan skulle radera SMSkonversationerna så såg jag det sista meddeladet i en konversation ( man behöver inte öppna konversationen för detta) som löd - Lycka till :)
Av ren nyfikenhet så öppnade jag konversationen och bläddrade snabbt igenom den, bland dom sista smsen skrev min dotter att hon och hennes pojkvän har slutat skydda sig och att hon vill bli gravid.
Jag raderade alla SMS och fortsatte dagen med 1000 tankar i huvudet, hon är ett BARN själv. 15 år, hon var ju nyss bebis själv och dessutom har vi inte den ekonomin.
Igår sprack det och jag pratade med min dotter som bara gapade hysterisk att jag spionerat på hennes sms, att hon är 15 år och byxmyndig och gör som hon vill.. sen stormade hon ut.
Stämningen är så stel här hemma, hon sitter uppe på sitt rum och vägrar komma ut när hon är hemma, min sambo (även hennes pappa) är ganska tyst och vill inte prata med henne om det , och jag känner mig så ledsen och förvirrad, vad kan jag göra ?
Jag kan ju inte ge henne utegångförbud i 3 år eller förbjuda henne sex eller tvinga i henne något preventivmedel.
Bör jag prata med killens föräldrar ?
gah :(