• Anonym

Kan man verkligen råka skicka sms till fel person?

Jag vet inte vad jag ska tro.... fick nyss ett sms av min pojkvän där det stod: Hur är det? ska vi ses i veckan eller? puss.

En minut efter skickar han: oj det där sms kom till helt fel, skulle skicka till en kompis, men du vet jag är helt snurrig, är så van att skriva puss till dig.

Ska jag verkligen köpa det? jag har alltid litat på honom men vi har ett distansförhållande så det är ju inte jättelätt. Jag skrev att jag tyckte det var skumt och att jag mår dåligt nu och inte vet hur jag ska kunna tro det
    . Då skriver han att han blev väldigt ledsen nu och han inte kan vara tillsammans m någon som inte tror eller litar på honom. jag råkade skicka ett sms fel och du tror inte mig

Hjälp mig överreagerade jag?     

• Svar på tråden Kan man verkligen råka skicka sms till fel person?
  • Svinkall
    Shannon skrev 2012-01-20 11:59:25 följande:
    Oj jäklar har aldrig någonsin sett/hört killar skriva/säga puss till varandra, det var verkligen något nytt! :)
    Det är väll inte så konstigt att man råkar skriva dit en avslutningsfras som man är "van" att skriva. Jag har tex råkat avsluta mess till min killkompis med "Älskar dig!"
    Sanning är subjektivt och allt är relativt
  • Anonym

Det har min pojkvän också gjort när jag jobbade natt, fast med orden "vad gör du? kom hit! puss"
    Skulle till  kompisen i porten bredvid, men hamnade hos mig. (Det vet jag dels eftersom det ofta "pussas" polarna emellan, dels för att de hänger ofta-nära emellan &  dels för att min syster satt brevid & asgarvade när han klickade fel bland favoriter i telefonen ;)
    Han & hans kompisar kör stenhårt på puss & kram i sina meddelanden, varför? Jadu, kul grej eller gammal vana som "retas" med..

• Strawberry fair

Jag skulle kunna tänka mig att han gått i andra tankar och avslutat med puss av misstag och sedan skickat smset till sig av gammal vana. Alltså, sms som avslutas med puss= skickas till dig. Ibland går man bara på autopilot...

Hans upprördhet över att du inte "tror" honom kan komma av att han känner sig förolämpad över att du överhuvudtaget kan tänka något sådant om honom.

Men å andra sidan så kan han träffa någon annan bakom din rygg.

Om jag vore du skulle jag fundera ett tag och sedan följa min magkänsla

Hoppas att det löser sig!

• Anonym
    Shannon skrev 2012-01-20 11:59:25 följande:
    Oj jäklar har aldrig någonsin sett/hört killar skriva/säga puss till varandra, det var verkligen något nytt! :)
    Ja man kan ju tro att det är ovanligt, men det verkar inte vara så!

Min sambo och hans vänner har mkt sådant för sig, det är nån slags intern jargong, de avslutar samtalen med puss & kram, skriver samma sak i sms osv.
  • Odine

Jupp jag skickade ett sms där det stod " Köper du med dig mjölk med påvägen hem? Älskar dig pusspuss"

Får tillbaka "Nja det blir nog lite lång omväg för mig haha"

Visade sig att jag skickat det medelande som skulle till min man hamnade hos en vännina som bor 40 mil ifrån mig :P    

• Shannon
    Svinkall skrev 2012-01-20 12:16:05 följande:
    Det är väll inte så konstigt att man råkar skriva dit en avslutningsfras som man är "van" att skriva. Jag har tex råkat avsluta mess till min killkompis med "Älskar dig!"
    Jo råkar kan jag absolut förstå att man gör, det gör även jag. Men det jag "reagerade" på var att hennes man skrev/sa så medvetet till sina killkompisar, det har jag aldrig varit med om förr :)
  • Satfläsk

Min fd kollega skulle skicka ett argt sms till sin kille, om vår chef. Det stod många elakheter i det och vem skickar hon det till? Till chefen såklart. Hahahaha, alla höll på att dö och när chefen ringde upp henne och ville prata var jag ruskigt glad att jag hade jobbat morgonpasset och det var dags för hemgång för min del!

Det är inget konstigt med att man tänker på någon medan man skriver ett sms till någon annan, och då skickar messet till personen man tänker på istället.  

• Anonym (puss gurkan)

Jag skriver och säger alltid puss till min kille och det har hänt hundratals gånger att jag råkat skicka flirt smiley eller puss till andra utan att tänka på det förrens efteråt..
    Tycker du är lite väl överkänslig nu har du aldrig skickat fel i så fall är du nog ganska ensam om det. 

Kan ju tillägga att min pojkvän för närvarande bor i england just nu eftersom han har ett arbete där man reser mycket och vi litar på varandra fullt ut även om vi ibland råkar skicka puss till fel personer hehe 

• Fia 28

Mitt ex fick väldigt många sms som inte alls var menade till honom. Troligtvis för att jag var van att messa honom och tänkte på honom. Använder man "puss" väldigt ofta så blir det lätt att det går av sej själv till sist. Känner en som jobbade i kassan som några gånger avslutade sina samtal med "tack o hej, välkommen åter!".

• Cizi

Jag har fått väldigt mycket "puss" av en av mina bästa killkompisar sedan han träffade sin flickvän, innan dess aldrig, så ja, man kan helt klart skriva fel :)

Svar på tråden Kan man verkligen råka skicka sms till fel person?