Anonym (Ventrue) skrev 2012-01-22 08:09:35 följande:
Mitt namn finns i min mail och är helt unikt men jag oroar mig inte nämnvärt ändå (utom kanske för spam)...
1. ...för det är det hackarna vill att vi ska göra.
2. Jag har inte skrivit under mitt nick om det var nåt känsligt, då är man anonym. Jag tror de flesta överskattar hur intressant just deras liv är att gräva i.
3. Hackaren har skrivit på Flashback (om det nu är rätt person förstås) att han fick ner drygt hälften av kontona på FL innan attacken blev upptäckt, så det är 50/50 att jag inte ens är berörd.
4. Hackaren måste dekryptera lösenorden för att kunna ha infon till något, vilket tar tid. Har man bytt lösen i mellantiden är det inget problem vad gäller själva kontot.
5. Hackaren uppgav även i samma inlägg att han tänker knäcka en miljon konton från olika ställen innan han dumpar allt på webben och säger sig nu vara på 400 000.
Alltså: Jag behåller mitt gamla nick och skriver en massa nya tramsinlägg som vanligt, och jag googlar alltid mitt FL-nick+ "familjeliv" med jämna mellanrum för att se vad som dyker upp i vilket fall.
Oftast är inte ett nick unikt och googlingen blandas ändå upp med en massa annat,det är knappast så att mina tusentals inlägg kommer upp först, snyggt indexerade efter ämne.
Men det är du. Vi är många som har för- och efternamn i det mailet, och som haft kontot på FL för att ventilera jobbiga saker. Som inte haft en tanke på att den information som är ett krav från FL kan bli offentlig i kombination med jävligt personlig information som man inte vill dela med övriga världen. Situationer där det kan gå jävligt illa vad kommer till familjerelationer (tänk de som berättat om t ex incest, misshandel, svår uppväxt och annan svår problematik) där inte bara denne hängs ut utan även de anhöriga. Människor som hittas när de ska söka jobb. Vad som helst.