tahira skrev 2012-01-21 03:04:59 följande:
Oj, nej, jag menade naturligtvis inte att de skulle låtsas som ingenting.
Men jag tror att en hel del bytt lösenord och signatur "bara för att" och inte riktigt förstår varför. Genom att skriva att man bör byta lösenord och kanske även signatur, förstorar de liksom upp hela saken. Jag säger inte att de hade något val, det är naturligtvis alltid bäst att ta det säkra före det osäkra, men för mig hade det känts naturligare att lugna lite samtidigt.
Med det sagt kan jag ju tillägga att jag tycker att det är ganska komiskt att vissa har skrivit privata saker under ett nick som är knutet till en riktigt email, att vissa har samma lösenord på flera olika platser och att de flesta verkar så otroligt chockade. Antagligen är det så att de som arbetar på FL känner sina medlemmar bättre än vad jag gör

, jag fick bara intrycket av onödig masspanik.
Tvärtom tycker jag jag. Infon om lösenordsbyte och siganturbyte verkar mer varit en skenmanöver från familejlivs sida för att folk skulle andas ut och tro att allt var fixat, när det egentligen inte ändrade något.
Tycker allt dämpats ner något otroligt när egentligen stora delar av familjeliv blivit drabbade av något som är ödesdigert.
Jäkla lätt vara efterklok men tror inte folk tänker på att deras mail ska kunna bli kopplat, att maillista med anävndarnamn ska släppas. Vad är funktionen med det och varför gör det ens? De kanske vill komma åt mailkonton, kontonummer och liknande men istället drabbar det personer som öppnat sina hjärtan och delat med sig av det mest privata. Man tänker inte att sådan info ska läcka ut för det känns inte tillräckligt intressant.