• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-22 02:15:05 följande:
    Men om man byter nick två gånger och sista dold så är man väl "skyddad" i framtiden? Det blir väl inte lika lätt att hitta nån då trots nick och mailadresser?

Nej, byter du signatur så finns fortfarande din gamla kvar på google. Det är därför de förösker komma överens något med google. Du kan alltså inte göra något för att förhindra det. Tror familjeliv försöker få det att låta som det blir bättre då för att folk ska lugna ner sig men sanningen är att det inte hjälper någonting i dagsläget. Samtidigt jobbar familjeiv på ett problem de har, att oavsett om du byter sigantur så finns "spår" kvar av din gamla i t ex trådar du startat. Folk kan då alltså lista ut enkelt ditt nya siganturnamn, och ett siganturbyte har då ingen funktion.

Du är skyddad i framtiden ja om du gör som du skriver, det du skriver från och med nu och framåt. Men det skyddar inte det som skrivits.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:18:55 följande:
    Släpps användarnamn + mail kommer folk kunna söka upp dig på det och få fram alla info om dig som du skrivit i trådar med din sigantur. Även om du avreggar dig så finns den infon kvar. Tror inte ens familjeliv kan påverka det eftersom det är lagrat i google. De ska tydligen nu ha pratat med google om att min inte ska kunna casha sidorna, vad jag förstår det som. Och då kommer det omöjliggöras att folk kan se ens gamla sigantur. Men grejen är att oavsett om du byter sigantur så finns din signatur kvar i trådar du startat, samt i trådar där folk skrivit ditt namn, alltså nämner det i texten,samt i trådar där du skrivit sista inlägget. Familjeliv säger ju sig jobba på det också.
    Hemskt är vad det är.Rynkar på näsan Men det kommer väl inte att gälla anonyma trådar får man hoppas? Om inte google cachar så krävs det väl ett enormt jobb och att en illvillig person sitter och går igenom FL för hand? Och då borde personen rimligtvis bara hitta kanske 100 av 1000 trådar och skadan borde inte bli lika stor? Är jag för hoppfull om jag tänker så?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:20:14 följande:
    Jag vet många här som har varit väldigt anonyma utan bilder, med falska presentationer, som skriver förvillande med flit, skriver det mest privata anonymt och ÄNDÅ så kan deras anonymitet var körd pga en liten detalj som en mailadress man måste regga sig med som kanske bekanta har?! Det är ofattbart och hjärtskärande. Gråter

Precis. En signatur där man har en avatar på en blomma och ett namn där man heter blomman75 känns ju relativt anonymt och därför skippar väl många i att skriva anonymt. Sen har ju inte familjeliv den funktionen heller att det går att skriva anonymt mer än i känsliga rummet. Men släpps mailen ut med anävndarnamn så är blomman75 lika anonymt som du skulle ha din mailadress som namn här, elelr hela ditt ritkiga för och efternamn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:25:08 följande:
    Hemskt är vad det är.Rynkar på näsan Men det kommer väl inte att gälla anonyma trådar får man hoppas? Om inte google cachar så krävs det väl ett enormt jobb och att en illvillig person sitter och går igenom FL för hand? Och då borde personen rimligtvis bara hitta kanske 100 av 1000 trådar och skadan borde inte bli lika stor? Är jag för hoppfull om jag tänker så?

Jag är mest orolig för att folk söker på ens mail på google för de är nyfikna, alltså bekanta på facebook eller liknande som har ens mail. Och det sedan då kommer komma upp precis allt man skrivit här på familejliv som är kopplad till ens sigantur. Krävs ingen nörd eller någon med massa tid för att göra det, utan krävs som sagt bara skriva in din mail så kan de få massa saftig info. Lätt som en plätt, med andra ord.
  • Anonym

Har man en mail med sitt för och efternamn är man ju helt körd, och det kan man ju se att många hade på listan som släppts.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:28:39 följande:
    Jag är mest orolig för att folk söker på ens mail på google för de är nyfikna, alltså bekanta på facebook eller liknande som har ens mail. Och det sedan då kommer komma upp precis allt man skrivit här på familejliv som är kopplad till ens sigantur. Krävs ingen nörd eller någon med massa tid för att göra det, utan krävs som sagt bara skriva in din mail så kan de få massa saftig info. Lätt som en plätt, med andra ord.
    Jag tänkte som du. Det är ju inte ovanligt att googla en adress vad jag vet? Måste vi skicka ut om adressbyte till alla vänner också för att förvilla dom att tro att ens gamla är skrotad?
  • Anonym

Jag är inte själv så orolig, då min mail är såpass gammal att den nödvändigtvis inte behöver vara kopplad till mig. Ganska vanligt namn som egentligen kan tillhöra vem som helst. Men ja, ändå inte så kul. Jag tänker på främst familjemedlemmar eller kompisar som kanske söker på ens mail av ren nyfikenhet och sen läser massa som är privat, eller ens ex och andra personer som stått en nära osm inte gör det idag..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:32:01 följande:
    Jag tänkte som du. Det är ju inte ovanligt att googla en adress vad jag vet? Måste vi skicka ut om adressbyte till alla vänner också för att förvilla dom att tro att ens gamla är skrotad?

Haha, ja. Men vänta kanske ett tag med det, för annars kanske de blir nyfikna om de vet ni hänger på familjeliv.. om ni byter i samband med det. Måste ju vara ett par väldigt nyfikna kompisar isåfall men folk gillar ju att snoka och gotta sig i andra skit. Måste ju vara ren lycka för vissa att kunna kräva fram smaskig info.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:26:06 följande:
    Precis. En signatur där man har en avatar på en blomma och ett namn där man heter blomman75 känns ju relativt anonymt och därför skippar väl många i att skriva anonymt. Sen har ju inte familjeliv den funktionen heller att det går att skriva anonymt mer än i känsliga rummet. Men släpps mailen ut med anävndarnamn så är blomman75 lika anonymt som du skulle ha din mailadress som namn här, elelr hela ditt ritkiga för och efternamn.
    Hua. Död  Hur tror ni verkligheten ser ut för det man faktiskt har skrivit anonymt i KR? Kan det också dyka upp under ens namn eller mail? Skulle det hjälpa att rensa ut favoritlistan eller avregga sig eller är det ingen mening med något av alternativen?
  • Anonym

gräva fram, inte kräva fram. Men försej inte omöjligt det blir hot och utpressningar med i bilden också Tungan ute

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt