• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Forumvärd skrev 2012-01-22 12:18:25 följande:
    Hejsan!

Det jobbas febrilt i kulisserna!
    Vi kommer att behandla ärendena allt eftersom
    Hur gör man om man stängt ner sitt konto och vill ta bort inlägg med den gamla signaturen?
  • Anonym

Sitter och tittar igenom några trådar som jag har varit med. På bara en sida i en tråd så fanns min gamla signatur i inläggstexter i 6 av 10 inlägg! Finns det inget smidigare sätt än att sitta och trycka på anmäla och sedan fylla i samma formulär om och om igen?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:43:16 följande:
    Det borde det göra...men det kan ev. vara bra(?) att först byta till ett neutralt ord ex "hej", "alltid" eller liknande. Detta gör du utan att klicka i dold-rutan. Därefter byter du till "gamla_användarnamnet" men klickar då i dold-rutan. På så sätt får du alla dina gamla inlägg svartmarkerade och icke-klickbara under ett helt annat namn som blir svårare att hitta om någon listar ut ditt nya nick (med det neutrala användarnamnet) och googlar detta. Fler träffar på "hej" än på "nya-anändarnamnet" och därmed svårare att sålla ut dina inlägg.

Alltså, gör så här (Om du vill behålla ditt konto och bara ändra lite i din signatur samtidigt som du släcker ner det gamla så gott det går):

1. Byt signatur till ett neutralt ord. Utan att klicka i dold-rutan.

2. Byt signatur igen till det nya användarnamnet du vill ha. Nu klickar du i dold-rutan.

Men vi som först vill att våra trådar raderas, vad kan vi göra? Jag väntar fortfarande på Familjeliv och att de ska ta bort de trådar jag anmält då går det ju inte att byta och hålla på då.

Jag vill veta hur långt tid det kommer ta för att få ett beslut...jag antar väldigt länge så varför inte bara radera allt och börja om på nytt!?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 10:15:27 följande:
    I nuläget behöver vi inte oroa oss över vad vi skrivit anonymt, men jag vill ha svar på detta: Vid framtida hackningar, är det MÖJLIGT att min anonymitet röjs vid anonyma inlägg som man tidigare skrivit? Vi har frågat flera gånger i denna tråd och i er, men får inget svar! Kan ni garantera oss att våra anonyma trådar ALDRIG NÅGONSIN kan länkas till vår mail-adress eller nick???
    Precis! Kan ni inte garantera det, så bör ni stänga ner åtminstone de av känsliga rummets trådar som skapats fram till i fredags. 

• Anonym
    Forumvärd skrev 2012-01-22 12:18:25 följande:
    Hejsan!

Det jobbas febrilt i kulisserna!
    Vi kommer att behandla ärendena allt eftersom
    Mycket bra! Jag tror dock det är av största vikt att ni är mer synliga än ni varit hittills, i detta akuta skede.
  • Anonym
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-22 12:11:37 följande:
    Samma här. Men för att vara rättvis, de måste ha fått in miljontals anmälda inlägg under dessa dagar. Det är ett omöjligt uppdrag även för dom. Därför borde ALLA trådar tas bort för både FL och användarnas bästa.
    Japp. Det kan inte finnas någon annan utväg, och ju snabbare detta sker desto mer förtroende kan FL skrapa ihop från kunderna för framtida samarbete.
  • Anonym

Hur anmäler man egentligen inlägg där det är trådar som endast består av listor? Tex en Bim eller Bf lista? Där återkommer ens gamla signatur i varje inlägg som kan vara väldigt många sidor!

• Anonym

Det bästa vore om familjeliv tog bort alla trådar i känsliga rummet och anonyma trådar.

• Anonym
    Mbopbopbop skrev 2012-01-22 13:22:30 följande:
    Men vänta, var tog alla inlägg om hur oproffsigt detta sköts vägen?!
    Jag HOPPAS att det var för att den användaren begärt att få sina trådar raderade, och att admins äntligen kom så långt i listan, för censur av kritiken vore rent av löjligt.
  • Anonym
    soffliggaren skrev 2012-01-22 12:24:47 följande:
    Jag gjorde som du skrev men det fanns inget. Rutan är tom. Klickade in på min presentation och vad händer ? Jo mitt nya namn kommer upp !

Konstigt...
    Det är för att sökfunktionen har blivit avstängd...
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt