• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Jag tycker fl ska ordna så att alla som vill få sina trådar rensade ska få det!

Alla som vill börja om på en ny kula ska få alla sina trådar borttagna om dom vill det, DET är rättvist och en enkel lösning på problemet.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 08:33:16 följande:

Alla som vill börja om på en ny kula ska få alla sina trådar borttagna om dom vill det, DET är rättvist och en enkel lösning på problemet.

I så fall bör det vara möjligt även för dem som avreggade sig igår....och det blir ju krångligt. Så släck ner hela arkivet tillsvidare, håll öppet för diskussioner som startar nu. Vad vore problemet med det, jämfört med alternativet som kan förstöra livet för en del här?
  • Anonym

Nej det är inte alls rättvist. Jag vill se vad jag skrivit och var, det ska inte bara plockas bort för att vissa fått kalla fötter.
    Lär dig något av det inträffade och skriv hädanefter enbart det du kan stå för.
  • Anonym

Problemet med ett sånt förfarande är att det blir ett stort och tidsödande arbete att ta emot önskemål från alla kunder om enskilda trådar. Att istället NU släcka ner hela arkivet och sen lösa ev problem i lugn och ro är däremot smidigt för FL i jämförelse, samt en jättefiffig väg till att få en möjlighet att få tillbaka förtroendet från kunderna. Tänk på att vi är KUNDER här, vi KONSUMERAR reklam som FL tjänar pengar på - detta borde vara en anledning så god som någon för FL att agera och lugna på ett genuint sätt, inte bara släta över och mörka som nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 08:46:26 följande:
    Nej det är inte alls rättvist. Jag vill se vad jag skrivit och var, det ska inte bara plockas bort för att vissa fått kalla fötter.
    Lär dig något av det inträffade och skriv hädanefter enbart det du kan stå för.
    Så det är viktigare för dig att få kika på vad du har skrivit förut än att de som skrivit intima saker om sitt privatliv i god tro ska få sinnesro? Gå in och kopiera vad du skrivit och spara det på din egen dator, tycker jag.

Sluta tjata om att folk får skylla sig själva, när man reggar sig är det uppenbart att löftet är att ens mailadress naturligtvis inte ska kunna kopplas till ens inlägg. 

Släck ner arkivet NU. 
  • Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 08:49:39 följande:
    Du tycker att flera andra människor ska mår riktigt dåligt och drabbas riktigt illa för att du vill roa dig med att kunna kolla vad du skrivit tidigare? (Och kom inte dragande med att alla vet att internet är säkert för uppenbart vet inte alla det när man som ovan internetanvändare kommer till ett stort forum där där kräver riktiga inloggningsuppgifter och lovar att det är säkert.)
    Men faktiskt får man skylla sig själv, det är tråkigt att människor mår illa men sanningen är att ingen har tvingat dem att skriva alldeles för mycket.
    Det är allmänbildning att nätet inte är säkert, det står någonting om det varje vecka och det borde inte ha undgått någon! Man kan inte friskriva sig från den kunskapen lika lite som du kan säga till domstolen att du inte visste att man inte får stjäla för ingen har berättat det.

Nej, jag vill inte ta ansvar för andra vuxna människor.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 08:50:54 följande:
    Så det är viktigare för dig att få kika på vad du har skrivit förut än att de som skrivit intima saker om sitt privatliv i god tro ska få sinnesro? Gå in och kopiera vad du skrivit och spara det på din egen dator, tycker jag.

Sluta tjata om att folk får skylla sig själva, när man reggar sig är det uppenbart att löftet är att ens mailadress naturligtvis inte ska kunna kopplas till ens inlägg. 

Släck ner arkivet NU. 
    Eftersom det inte gått hem finns det anledning att tjata.
    Villkoren finns tydligt i medlemsavtalet, det du skriver under när du reggar dig. Vill du inte läsa är det din huvudvärk och inte andras, du har alla chanser till det liksom att du har alla chanser att läsa på aftonbladet, expressen och andra tidningar som skriver mycket om internetsäkerhet på ett lättförståeligt sätt.
  • Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 08:49:39 följande:
    Du tycker att flera andra människor ska mår riktigt dåligt och drabbas riktigt illa för att du vill roa dig med att kunna kolla vad du skrivit tidigare? (Och kom inte dragande med att alla vet att internet är säkert för uppenbart vet inte alla det när man som ovan internetanvändare kommer till ett stort forum där där kräver riktiga inloggningsuppgifter och lovar att det är säkert.)
    Anonym skrev 2012-01-22 08:50:54 följande:

Släck ner arkivet NU. 
    Vad gör ni två kvar här på FL?
    Nu VET ni uppenbarligen att inget är säkert på nätet. Nu VET ni att FL inte kan ge garantier för att de inte kommer att bli hackade fler gånger (visste ni att det har hänt förut också?
    Nu VET ni en massa saker som ni påstår att ni inte visste för en vecka sedan. Varför är ni kvar och skriver då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 09:00:08 följande:
    Vad gör ni två kvar här på FL?
    Nu VET ni uppenbarligen att inget är säkert på nätet. Nu VET ni att FL inte kan ge garantier för att de inte kommer att bli hackade fler gånger (visste ni att det har hänt förut också?
    Nu VET ni en massa saker som ni påstår att ni inte visste för en vecka sedan. Varför är ni kvar och skriver då?

De är väl kvar tills dom får sina trådar borttagna!! Jag är endast kvar här för jag vill att fl tar bort alla mina trådar! Sen tänker jag avsluta mitt konto!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 09:08:01 följande:

De är väl kvar tills dom får sina trådar borttagna!! Jag är endast kvar här för jag vill att fl tar bort alla mina trådar! Sen tänker jag avsluta mitt konto!

Exakt samma anledning för mig. Aldrig att jag konsumerar reklam hos FL om man har så lite intresse av kundrelationer. 

Egoisten här ovan....jag saknar ord! HUR kan man vara så okänslig? 
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt