• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (sprid vidare) skrev 2012-01-22 13:50:18 följande:
    Nej jag valde inte att ta bort dom själv, var jag som hade den användaren och blev spärrad från att skriva mer i familjelivs forum, skapade därför en ny. Men även denna kommer väl bli spärrad antar jag.

De tog bort inläggen för att de ansågs vara provocerande. Antar familejliv.se blev rädda för sanningen kom fram.

Familjeliv.se är korruppt!

När de går in och spärrar enskilda användare från att skriva för de säger sin åsikt, och sedan går ut med att de har fullt upp i arbetet med att ta bort folks privata inlägg är motsägelsefullt så det bara skriker om det.

Även här blev det ju tydligt att familjeliv.se är mer rädda om att skydda sitt eget skinn än att rå om medlemmars integritet. Det går in och leker bossar och bestämmer vad som får skrivas och inte, oroar sig över det när de egentligen kan jobba på att ta bort folks inlägg.

Helt sjukt!

Kopiera och sprid vidare!

Vafan håller dom på med egentligen??

Det visar ju bara att dom skiter i användarna! Istället för att svara på meddelanden och ta bort anmälda inlägg och trådar så raderar dom inlägg som dessa? "Fullt upp" my ass, tydligen inte så fullt upp trotts allt iom att dom har tid att kolla alla inlägg här.

Familjeliv borde sluta snåla och anställa personer som vet vad dom gör.

• Anonym
    Anonym (sprid vidare) skrev 2012-01-22 13:50:18 följande:
    Nej jag valde inte att ta bort dom själv, var jag som hade den användaren och blev spärrad från att skriva mer i familjelivs forum, skapade därför en ny. Men även denna kommer väl bli spärrad antar jag.

De tog bort inläggen för att de ansågs vara provocerande. Antar familejliv.se blev rädda för sanningen kom fram.

Familjeliv.se är korruppt!

När de går in och spärrar enskilda användare från att skriva för de säger sin åsikt, och sedan går ut med att de har fullt upp i arbetet med att ta bort folks privata inlägg är motsägelsefullt så det bara skriker om det.

Även här blev det ju tydligt att familjeliv.se är mer rädda om att skydda sitt eget skinn än att rå om medlemmars integritet. Det går in och leker bossar och bestämmer vad som får skrivas och inte, oroar sig över det när de egentligen kan jobba på att ta bort folks inlägg.

Helt sjukt!

Kopiera och sprid vidare!
    Nääe men alltså, näe? FL, really? Ni svarar inte på frågor i trådarna och borttagningen av anmälda inlägg går supersegt. Men ni är snabba på att ta bort kritiska inlägg? Vad är detta?
  • Anonym
    JomppeIina skrev 2012-01-22 14:10:58 följande:
    Jag har tagit skärmdump på allting, lägger upp det på flashback hur familjeliv håller på. Som tur är har jag också redan kontakter på bland annat aftonbladet och folk inom stora reklam och mediabraschen.

Familjeliv.se kan ju svara på varför ni håller på så här, annars kommer jag med all säkerthet försöka få svar någon annanstans och ni kan räkna med att hamna i blåsväder.

Twitter, facebook nästa.. SPRID VIDARE!

Detta ska inte få hända, att de går in och spärrar medlemmar som uttrycker sin åsikt för att skydda sitt eget skinn. SKANDAL!
    Risken finns väl då att Flashback försöker med ytterliggare hack-attacker som gör att fler medlemmar blir oroliga och riskerar att få sitt liv blottat...
  • Anonym
    Anonym (Lana) skrev 2012-01-22 14:10:03 följande:
    Det är många som är hysteriska och mår dåligt över det inträffade. Personligen har jag ingenting att frukta men jag skulle kunna gå med på att man raderade arkivet så att ALLA känner sig trygga och tillfreds. Varför startar inte FL en omröstning hur man ska göra med arkivets vara eller inte vara? En demokratisk omröstning är för mig det enda raka. Det är faktiskt vi medlemmar som byggt upp detta forum - inga medlemmar inget forum!
  • Anonym
    adipose skrev 2012-01-22 14:09:44 följande:
    Obs, ovanstående förutsätter såklart att någon skulle vara så förbannat nyfiken på Ulla Ullasson att den sitter och googlar dennes mailadress, följer en länk till tinypaste, letar genom en aslång lista (många verkar ju inte hantera kringla + f), ser ett användarnamn (som i nu läget inte ligger ute), följer det till FL, där söker rätt på alla inlägg Ulla har postat och sedan läser genom alla.
    Det kan du hoppa upp och sätta dig på att folk gör...
  • Anonym
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-22 14:17:55 följande:
    Någon av oss medlemmar kan ju starta en omröstningstråd som vi sedan visar redaktionen och eventuellt går ut med i media. Någon som har "plus" och kan fixa det?
    Jisses, det är åratal sedan man behövde plus för att kunna starta en omröstningstråd. Sätt igång bara och gör det själv!
  • Anonym

Såhär skriver moderator i den oanonyma tråden:

"Byt ditt gamla användarnamn!
    Välj först en icke dold ändring och därefter byter du igen men denna gång väljer du att klicka i rutan för dold ändring.
    Den åtgärden gör att det inte går att koppla ihop en mejladress med ett användarnamn."

Så stod det INTE igår i informationsmailet! Där står det endast att man INTE ska trycka i dold ändring, inget om att göra om ändringen igen och göra den dold. 

Jag  ändrade utan dold ändring (eftersom det var instruktionerna igår mitt på dagen), bytte mailadress och samtliga lösenord samt avreggade mig från FL. Hur kan jag i detta läge skydda mig? Det går ju inte, som jag ser det.

(jag nyreggade mig direkt med en helt annan adress och signatur för att kunna göra några inlägg i denna debatt innan jag lämnar FL helt) 

• Anonym
    JomppeIina skrev 2012-01-22 14:25:40 följande:
    Jo, fast hackarna är långt före alla oss, flashback med för den delen. När de vart inne på familjeliv och sett hur familjeliv hanterat situationen från första början och all info de gått ut med (eller brist på info), allt mörkande och alla drastiska åtgärder i ren panik - så inser de att här går det att tjäna pengar. Att folk reagerar som de gör och blir rädda är fakta och det kunde man räkna ut innan, men hur familjeliv endast bryr sig om att ha sidan uppe och se till att inte förlora medlemmar, när de egentligen borde stänga ner delar av sajten eller plocka bort användare helt fårn systemet för att skydda folks integirtet - det är det som väcker hackarnas intresse. Familjeliv har redan sen börjat visat hur inkometenta de är när det kommer till detta, och visat hur mycket brister de har i deras system.

Nu visar de också hur dåliga de är på att hantera det här. Har pågått i dagar nu där folk skriver ut sin panik och oro så jag antar att användarnamn och liknande kommer släppas inom kort.

Därfr är det viktigt familjeliv.se tar detta på störta allvar och STÄNGER ner delar av sajten så folk inte ska bli drabbade. Detta är en olycka som de kunde ha förminskat om de vidtagit årgärder på en gång. Men detta är en sajt med vinstdrivande intresse då därför kommer det i första hand.
    Håller med.
  • Anonym

känns som det är av största vikt att arkivet stängs ner och tas bort! 

• Anonym
    adipose skrev 2012-01-22 14:25:47 följande:
    Haha så det är alltså bara jag som lever i någon slags naiv föreställning om att gemene man inte sitter och psyksjukt googlar sina vänner och bekantas mejladresser?
    Ja, jag tror du är ganska ensam om det.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt