• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Hackaren fick med sig "signaturer" också. I en första dump som las upp på flashback fanns signatur, email och hashade lösenord med. Han sa även att han har ungefär 400 000 användarnamn, email och lösenord från olika hackade forum men att de inte släppa förren han nått 1 000 000. Anledningen till att han la upp email och hashade lösenord är för att han ville ha hjälp att knäcka lösenorden.

• Anonym
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 11:49:21 följande:
    Men jag förstår ändå inte va han ska med dom till, om alla ändå bytt lösenord här på FL, då har han väl ingen nytta av dom?
    Problemet är väl att det fortfarande kommer upp träffar på gamla användarnamn när man söker på google. Det är lätt att lista ut vad användaren har bytt till och har man en adress där ens riktiga namn står är det väl inte så svårt att förstå att det kan bli konsekvenser?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 11:52:38 följande:
    Problemet är väl att det fortfarande kommer upp träffar på gamla användarnamn när man söker på google. Det är lätt att lista ut vad användaren har bytt till och har man en adress där ens riktiga namn står är det väl inte så svårt att förstå att det kan bli konsekvenser?
    Hur kan man lista ut det och varför är det inte svårt?
    Alltså hur kan jag koppla ihop "Bebismamma" med "Salongsfäig"?
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:54:05 följande:
    Då byter man den mail man kopplar hit också, som man har blivit rådd....katching!!
    Påverkar ju inte sökresultaten på google.
    Anonym skrev 2012-01-23 11:54:38 följande:
    Hur kan man lista ut det och varför är det inte svårt?
    Alltså hur kan jag koppla ihop "Bebismamma" med "Salongsfäig"?
    På googleträffarna står datum och tidpunkt, och i vissa fall början på inlägget du har skrivit. Googlar du "Bebismamma" får alla trådar bebismamma har skrivit i. Klickar du dig in på trådarna är det bara att leta upp vilken användare som skrev på samma tidpunkt som bebismamma. 
  • Anonym

Finns det någon sätt att radera några enstaka inlägg som man inte vill ska kunna kopplas ihop med en mailadress?

• Anonym
    soffliggaren skrev 2012-01-23 12:03:05 följande:
    Borta på Goggle Skrattande Sökte tre gånger ! Borta och ingen koppling till något/någon

Beror det på samarbetet med google?
  • Anonym
    soffliggaren skrev 2012-01-23 12:03:05 följande:
    Borta på Goggle Skrattande Sökte tre gånger ! Borta och ingen koppling till något/någon
    Vilken tur du har! Allt mitt är kvar.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:34:28 följande:
    Inte en susning om hur det funkar nu, det var ett tag sen jag reggade mig. Men har du bytt dina inlogg os v här, så kommer de ju inte åt din sida i vilket fall som helst.

Och fick de med sig telenummer os v under hacket, så är det ju lönlöst att skrika om det nu. Att de kopplar ihop och kan googla inlägg med din signatur, ger dem ju ingen tillgång till något telenummer.

Nej, men om uppgifterna finns tillsammans med mailadressen någon annanstans kan det bli jobbigt.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 11:37:40 följande:
    Jag undrar, hur vet man att hackaren inte fick med sig adresser och telefonnummer också som man uppgav när man registrerade sig? Någon som vet?
    Bara för att man kommer in på ett ställe i en databas betyder det inte att man kommer åt allt. Min gissning är att användarnamn, mejl och lösenord ligger åtskilt från adresser och telefonnummer. Där av kan det hända att hackaren inte fick tillgång till det sistnämnda, eftersom hen inte tog sig in på den delen av databasen som adresser osv låg på. Bara en gissning. Enligt kodarn så ska ju de inte ha sett något tecken på att fullt namn, personnummer osv osv har kommits åt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 11:56:58 följande:
    Påverkar ju inte sökresultaten på google.
    På googleträffarna står datum och tidpunkt, och i vissa fall början på inlägget du har skrivit. Googlar du "Bebismamma" får alla trådar bebismamma har skrivit i. Klickar du dig in på trådarna är det bara att leta upp vilken användare som skrev på samma tidpunkt som bebismamma. 
    Det krävs enormt mycket arbete för denna kartläggning och det är inte alls något man gör i en handvändning.
    Är man så paranoid för denna typ av kartläggning har man faktiskt inget på ett forum att göra alls!
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt