Inlägg från: Anonym (Cat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cat)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Är det någon här som fått VIRUS efter att ha kollat på den där länken där e-postadresserna var med? Tiny-nånting hette den...

Mitt virusskydd reagerade inte när jag kollade på den länken igår. Men insåg idag att jag inte hade uppdaterat till senaste versionen av mitt virusprogram. Kan det ha smitit förbi nåt virus ändå? Gjorde två scanningar idag, en före jag uppdaterade skyddet och en efter. Inget hot hittades.

Är så enormt dålig på sånt här...

Men kan man se om man har virus i datorn på något vis, även om det inte hittades när man scannade?

Vad kan viruset göra?
    Hur märker man att man har virus?

Jag vågar inte logga in på nånting nu, ifall jag har virus och det "snappar upp" vad jag skriver och får tillgång till inloggningar... Vet inte hur det fungerar....

Hoppas nån kan/vill svara!!!!

• Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-22 22:48:29 följande:
    Har du inte samma lösen här som till mailen, eller har skrivit ditt lösen i någon anteckning här....så kommer de inte åt din mail.

Ok, tack för svaret!

Nån som kan förklara för mig vad dom har för nytta av uppgifterna dom lagt ut på listan då?

Om alla bytt nick, först utan och sen med dold ändring. Då ska ju ingen kunna koppla ihop det gamla nicket med det nya eller med mailadressen.

Och om alla bytt lösenord, då har dom väl ingen nytta av dom krypterade lösenorden? Eller?  
  • Anonym (Cat)
    MyLifeAsMum skrev 2012-01-22 22:52:22 följande:
    jag är måttligt ARG kan jag säga, för fl inte informerade mig tidigare,
    dom har tagit min hotmail, där har dom tillgång till ALLT privat,
    min löne spesifikation kommer dit, där är allt som jag haft dom senaste 7 åren.
    och hotmail har ju fär fan ingenstans jag kan vända mig för att få hjälp iheller,
    så här sitter jag och kan inte göra ett jävla skit!!!

Funderar starkt på att polisanmäla både FL och hotmail.
    anser att det är dåligt av fl att inte se till att sånt INTE händer eller
    att INTE informera i tid. och hotmail som inte ens har en jävla support att ringa!!

Beklagar verkligen!!

Hade du samma lösenord på både hotmail och FL? Eller hur fick dom tillgång till din hotmail?
  • Anonym (Cat)

Kan det ha installerats en keylogger i och med att man gick ut på länken med mailadresser?
    Diskuteras det i en annan tråd nu... 

Hur får man bort den? Och hur hittar man den i datorn till att börja med? 

• Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:34:36 följande:
    Nej, hackaren har mailadresser.....och hashade lösenord.
    Men han fick väl med sig användarnamn också?
    Eller?
  • Anonym (Cat)
    Anonym skrev 2012-01-23 11:46:59 följande:
    Hackaren fick med sig "signaturer" också. I en första dump som las upp på flashback fanns signatur, email och hashade lösenord med. Han sa även att han har ungefär 400 000 användarnamn, email och lösenord från olika hackade forum men att de inte släppa förren han nått 1 000 000. Anledningen till att han la upp email och hashade lösenord är för att han ville ha hjälp att knäcka lösenorden.

Men jag förstår ändå inte va han ska med dom till, om alla ändå bytt lösenord här på FL, då har han väl ingen nytta av dom?
  • Anonym (Cat)
    Anonym skrev 2012-01-23 11:52:38 följande:
    Problemet är väl att det fortfarande kommer upp träffar på gamla användarnamn när man söker på google. Det är lätt att lista ut vad användaren har bytt till och har man en adress där ens riktiga namn står är det väl inte så svårt att förstå att det kan bli konsekvenser?

Jo det förstår jag! Herregud, mycket som kan komma fram.
    Men då borde väl inte fokuset ligga vid att sitta och knäcka lösenord, utan att sitta och googla på användarnamn och sedan koppla ihop det med mailadressen?
    Fast det kanske hackaren redan gör iofs.. 
  • Anonym (Cat)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:29:18 följande:
    Ja vi får hoppas på att det är så.

Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?

Behöver man inte ange det?
  • Anonym (Cat)
    krogen skrev 2012-01-23 12:32:22 följande:
    Den traden finns for alla att se. Jag laste detsamma nyligen och jag kanner inte hackaren.

Står det nåt mer intressant i den tråden?
  • Anonym (Cat)
    EnGladPingvin skrev 2012-01-23 12:33:02 följande:
    Jag försökte ta bort dem, men det gick inte. Det var däremot inte något problem att ändra dem. Så jag skrev "Nej tack" som adress och ett fake-telefonnummer. Det gick. Efter det som har hänt kommer jag inte ge ut mina adressuppgifter oavsett vad de säger. Det finns ingen anledning för dem att ha dem. Jag har även bytt signatur (två gånger), lösen och e-postadress.

Jag har också angett en annan e-postadress här nu. Hjälper väl inte så mycket eftersom skadan redan är skedd. Men kändes bättre iaf.

Hoppas verkligen inte hackaren kom åt adressupgifter! 
    Ska ändra dom jag med tror jag... 
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt