• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

CopyThat skrev 2012-01-23 12:48:29 följande:
    Vi får hoppas på det.
    Det är troligt att det är så.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:53:38 följande:
    Ja jag har ingen aning men man kan ju alltid hoppas.
    Men det är inga duvungar som hackar på detta sätt, det vet hur man gör för att skydda sig!
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:56:56 följande:
    Finns såna också, men de sitter på helt andra forum än flashback och diskuterar det :P
    Och de hackar inte stora saiter och skryter om det öppet IRL eller kör på sitt riktiga IP.

Duvungar gör som jag, hackar kompisars datorer och servrar, med deras tillstånd och medverkan.
  • Anonym

Jag avslutade mitt hotmailkonto. Bara att skaffa ett nytt och hoppas folk slänger och glömmer det gamla.

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 13:24:35 följande:
    Troligtvis ja men man tycker ju att de måste kunna gå att få fast på något sätt med all teknik som finns idag.
    Det är därför det finns hackare för att alla system har luckor och hackarna ligger alltid ett steg före.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:44:39 följande:
    I många fall, just för att påvisa detta.

Du behöver nog ett gäng händer, för att räkna hur många "f d" hackare, som arbetar på företag där man tar fram antivirusprogram och brandväggar. Hur många som hjälper stora företag med säkerheten, och hur många fd hackare som arbetar som programerare på företag som säljer programvara och operativsystem som används av.....mååånga ;P
    Att hacka pentagon är fortfarande en enorm bedrift och ger feta löner efter fängelset.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:42:48 följande:
    Om min blivande chef sitter och kopplar samman mina användarnamn på siter, med min irl-person...genom att använda sig av snodda databaser. Då vill jag nog inte jobba där ändå.

Eller menar du att man nu skulle slänga ihop en lista på alla knäckta lösen/nick på FL sammankopplade med fysik person och göra dem sökbara på google? I think not...

Varför inte?
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:50:41 följande:
    Vilken nytta eller funktion skulle det ha för den som hackat siten?
    Kul? Vad menas annars med att publicera uppgifterna?
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 13:52:00 följande:
    Det är möjligt
    Det är inte bara möjligt, det ÄR så.
    CopyThat skrev 2012-01-23 13:54:44 följande:
    En annan intressant sak att prata om nu är ju vad det blir i framtiden av fl? Tror ni folk har tappat förtroendet för forumet och kanske avreggar sig helt, ingen vågar skriva i känsliga rummet och att det blir helt dött här nu kanske?
    Folk kanske går över till något annat forum?
    Nej, folk har alldeles för taskigt minne. Om några veckor är det här glömt och av de få användare som avreggat sig kommer de allra flesta att återkomma. De som försvinner helt och hållet är så få så det märks inte.
    FL har blivit hackat förr och det har läckt uppgifter förr. Saiten har vuxit efter det...
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:49:38 följande:
    Ja alltså, vilket av de här stora företagen te x...vill inte kunna ta fram produkter med ruskigt hög säkerhet te x. Eller vilja antivirus/brandväggsprogramerare vill INTE se till att deras produkter behövs. Nu ska jag inte säga för mycket men ja...det finns olika sätt att få folk att förstå att de behöver köpa en viss produkt så att säga :P
    Jo, precis...
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt