• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 20:37:33 följande:

Men hela registret, innebär det ALLA användares användarnamn, lösen och mailadresser, eller innefattar det något mer? Adresser? Telefonnummer?

Oroväckande att FL inte märkte något på 3 dagar...om det är sant...  
    I det inlägget där det stod, stod det allas mailadresser och krypterade lösenord.. Men jag har ingen aning om vad som stämmer och inte stämmer..
  • Anonym

MYCKET VIKTIGA FRÅGOR FÖLJER!!!

Har man något att förlora på att avregga ett gammalt konto med många trådar?

Är det någon ide att vänta på att få radera själv eller är det bästa att strypa kontot och ta ett nytt? Det är alldeles för många trådar att sitta och anmäla nämligen.

Är det rimligt att det funkar så att ens egen koppling till alla trådar försvinner om man avreggar sig som fl har sagt?

Jag vet inte om jag ska avregga och förlora kontrollen helt över trådarna på så vis eller om det är bättre att stanna och hoppas att det löser sig?

Att förlora trådarna gör inget för mig om jag börjar om. Vad ska jag ta mig till??? Gråter

• Anonym
    Anonym (en) skrev 2012-01-23 20:59:33 följande:
    Mod har meddelat att avreggning är lika med att alla trådar, inkl de anonyma, försvinner. Jag har litat på det och avreggat och sen påreggat  igen för att avrunda med att delta i debatterna kring hackerattacken i allmänhet och FLs agerande i synnerhet innan jag lämnar FL för gott.
    Försvinner från internet gör ju inte trådarna men din koppling till trådarna kanske försvinner. Om dom inte ljuger förstås. Fast det tror jag INTE att dom gör! Det skulle dom väl aldrig våga i det här läget.
  • Anonym
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 21:04:14 följande:

Menar du att hackaren vill testa om lösenordet passar till själva mailadressen? Ifall man har samma dit som hit?

Idag har någon varit på min mailadress ett antal gånger. Dock inte lyckats komma in. Varje gång jag försökt logga in så har det kommit upp ett meddelande att jag försökt för många gånger.. Jag vet inte om det är "hackarna" som försökt men det är ju väldigt "lägligt" att någon försöker komma in på den just nu när detta har hänt. Sån tur är har jag olika lösenord på fl och mail.
  • Anonym

Idag har någon varit på min mailadress ett antal gånger. Dock inte lyckats komma in. Varje gång jag försökt logga in så har det kommit upp ett meddelande att jag försökt för många gånger.. Jag vet inte om det är "hackarna" som försökt men det är ju väldigt "lägligt" att någon försöker komma in på den just nu när detta har hänt. Sån tur är har jag olika lösenord på fl och mail.

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 21:17:41 följande:
    Men fy! Kan mailen bli spärrad om man försöker för många gånger tro?

Min har inte blivit spärrad. jag får bara upp ett sånt meddelande och måste fylla i mitt lösen och några konstiga bokstäver..
  • Anonym

Finns det någon nackdel alls med att avregga sitt konto? Förutom att man tappar alla sina trådar. Men finns det någon nackdel ur säkerhetsperspektiv för ens anonymitet?

• Anonym
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 22:29:04 följande:
    Jag har inte heller fått någon klarhet i det...
    När ska vi få veta det kan man ju undra? Dom borde veta vid det här laget om vi ska få ta bort egna trådar eller inte. Det skulle dom ju ha kunnat ta beslut om idag tycker jag.
  • Anonym

Tänker jag helt fel i det här?

Om jag har kvar mitt gamla konto så finns risken att jag kan hackas och outas i värsta fall. Har många trådar. Skäms Men om jag ändrar nickname, lösenord och tillhörande mail och avreggar mig efter det så sjunker risken att jag outas dramatiskt vid en ny attack? Både pga att jag inte är aktiv med det kontot och för att fl säger att min personliga koppling försvinner om jag avreggas? Betyder det att mina trådar sprids som löv i vinden och bara har ett nickname anslutet till sig och ingen email alls?

Stämmer min tankegång att det är "farligare" att ha kvar ett konto med gamla trådar än att avregga det och starta ett nytt?

• Anonym
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-23 23:36:23 följande:
    Du kommer inte bli outad. Risken för det är så pass minimal att den knappt existerar. Behåll kontot du har nu och andas ut.
    Är du utbildad i ämnet? Eller en hackare? Jag måste veta så att jag vet hur trovärdigt det du säger är.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt