• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:02:32 följande:
    Slänger man ut uppgifter, så vill man ju gärna se effekten av det också. Hackar man FL och slänger ut random användare så är det ju knappast något du kan följa upp särskilt väl. Eller ska du sitta och le och gnugga händerna "ifall att" någon stackare gått miste om ett jobb.

Att göra uppgifter offentliga på det viset, är väl snarare "Kul" om det gäller politiker eller någon slags kändis. Att man publicerar databaser som denna, är för att man antingen vill ha hjälp att knäcka hashsträngarna, eller bara för att visa att man verkligen norpat filer på den här siten.

Ja kanske. Hoppas att du har rätt.
  • Anonym

Jag har nu bytt signatur, lösen och all info om mig, samt tagit bort min bild. Men söker jag på min gamla signatur på google (läger till "site:familjeliv.se" efter min gamla signatur) kommer första raden i mitt inlägg upp och till höger min gamla signatur och bild. När jag klickar på bilden kommer jag till själva tråden, men då syns mitt nya nick och bild. Med andra ord spelar det ingen som helst roll att jag bytt, det är väldigt enkelt att spåra ändå.

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:09:03 följande:
    Ja jag personligen gillar fl just för att man kan få så mycket kunskap och råd ifrån andra även om jag inte har vart medlem så länge. Jag hade tyckt det hade vart tråkigt om det blev helt stilla här inne. Jag har fått uppfattningen om att det mest är föräldrar som snackar om barn här inne så jag förstår inte varför man går på just fl? Det är så lågt. Jag visste inte att de har blivit utsatta innan? Var det lika "stort" som det som hände nu?
    "Man" går inte på just FL utan man hackar det som kan hackas sen är det skitsamma om det handlar om kondomer eller marsvin.
    Det är välkänt att FL har brister i koden, något som påpekats gång på gång. Det som händer är att medlemmar bannas för att de är uppviglare.

Det här är inte speciellt stort och har man tänkt efter före har det ingen som helst betydelse. Det har förekommit betydligt värre saker, tex att människor fått alla anonyma inlägg avslöjade.  (Var lugn för den biten, det är åtgärdat sedan länge). Poängen är att det här är en fis i rymden.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:18:49 följande:
    Sen kan jag tro att de sitter och skrattar en aning för tillfället, när folk blir halvt hysteriska....men det är ju en annan historia.
    Jag tror att han småler lite men att andra skrattar sig halvt fördärvade.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:28:36 följande:
    Obehagligt att de inte har fixat det. Jag skaffade en helt ny fl. Men mina gamla inlägg från min gamla fl finns kvar på google på mitt nick jag hade först men om jag söker på det som jag bytte till kommer inget upp.

Nekar de om man begär trådar borttagna från ett gammalt konto tro?
    Men herregud! Gör det bättre själv då och sitt inte bara och grina som en bebis som kräver och kräver och kräver.
    Eller än hellre - ge dem outtömliga resurser så att de kan sätta 10000 man på det som jobbar dygnet runt!
    Det fattar väl ALLA att det tar tid!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 14:31:40 följande:
    Men herregud! Gör det bättre själv då och sitt inte bara och grina som en bebis som kräver och kräver och kräver.
    Eller än hellre - ge dem outtömliga resurser så att de kan sätta 10000 man på det som jobbar dygnet runt!
    Det fattar väl ALLA att det tar tid!!!

Jag tycker FL sköter sig bra nu då skadan ändå är skedd. Vad mer kan de göra? Så jag håller med dig.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:28:36 följande:
    Obehagligt att de inte har fixat det. Jag skaffade en helt ny fl. Men mina gamla inlägg från min gamla fl finns kvar på google på mitt nick jag hade först men om jag söker på det som jag bytte till kommer inget upp.

Nekar de om man begär trådar borttagna från ett gammalt konto tro?
    Jag har verkligen fått mig en tankeställare. Har inte skrivit något känsligt eller något jag inte står för, är inte orolig för det. Men OM någon skulle få för sig att jävlas med just mig så kan de ju säkert få ut rätt mycket info om var jag bor, jobbar och hur de kommer åt mina barn. Jag vet att det finns sjuka människor överallt och att de kan hänga utanför barnens dagis, men just att lägga ner så mycket energi på att sabba innebär ju att man har något fel i huvudet och nu kan den personen få ut info om mig och min familj om den bara vill lägga ner tid på det. Något han redan visat att han vill. Jag har säkerligen skrivit saker under åren jag inte tycker är så farliga, men om man lägger ihop allt efter lång tids letande kan man nog få en rätt bra helhetsbild. Det tycker jag är obehagligt, även om jag inser att det förmodligen inte alls är det hackern är ute efter. 
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:37:18 följande:
    Men ojsan hoppsan! Har du vaknat på fel sida idag eller? Oskyldig
    Nej men du har ömma tår märker jag som inte tål att man säger ifrån.
    Hur mycket åpengar har du skänkt till FL så att de kan anställa personal för att fixa det du gnäller om?
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:33:14 följande:
    Men gud det lät inget trevligt. Bra att de fixade till de problemen. Det är däremot konstigt att de bannar medlemmar för en sån sak om de ville påpeka brister.
    De bannar ju folk för mindre saker än så. Tyst
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 14:33:53 följande:
    Jag tycker FL sköter sig bra nu då skadan ändå är skedd. Vad mer kan de göra? Så jag håller med dig.
    Det gör faktiskt jag också fastän jag har en kritisk inställning till FL i grunden.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt