• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 16:04:36 följande:
    Jag tror nog att de jobbar med det. Men det finns inte obegränsade resurser, eller tid. Så det vore väl trevligast att ge dem arbetsro. Inte att sitta och spamma dem med krav (som vissa gör), samtidigt som man sitter och grinar över att inget händer.

Jag har inga tvivel alls att det ligger i koden, det var ju en premiss för att regga dig...vilket gör att du inte ska kunna smita förbi med tomma rutor. Man kan väl vara glad för det lilla så länge, att du kan skriva vad fan som helst bara rutan fylls. På många siter kan du inte ens det, den känner av om det är en adress som faktiskt finns.
    Jag håller helt med dig och tror som du när jag tänker efter, att de jobbar på det.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 16:09:03 följande:

Medkänsla.Medkänsla är en personlig egenskap. En medkännande person lever sig spontant in i det som är besvärligt och ledsamt i andras livssituationer, och kan följaktligen ofta drivas till att försöka hjälpa sina medvarelser. Medkänsla betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap

Ett misstag är ett misstag, vi har alla gjort misstag.

Alla förtjänar en andra chans....

Det är riktigt ja men har ganska lite med hackerattacken och hur FL tacklar det.
    Å andra sidan måste du faktiskt hålla med om att de har visat mer än det du kräver: de tar bort trådar trots allt, de har varnat när de eg skulle kunna försöka tysta ner det, de har berättat exakt hur och vad man ska göra när mycket av det inte ligger på deras bord.

Dessutom är det oerhört få företag som agerar efter medkänsla, kan du berätta om ett enda?

Alla förtjänar en andra chans men hur många chanser ska människor behöva få? Att inlägg blir raderade borde bara det visa på det egna ansvaret. Det har inte hjälpt ett dugg för att människor ska ta sitt eget ansvar och tänka efter före.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 16:26:40 följande:

"Skyll dig själv" och liknande är vad jag läst här...Vad tjänar man på att vara dryg och elak? Ha förståelse för att alla inte är som du och möt varandra halvvägs.

Familjeliv kan vara extra tydliga och skriva med stora bokstäver att "Här ansvarar Du för vad du skriver och allt du skriver här kan komma ut så var extra försiktig".

Det skadar ingen att varken vara extra tydlig eller ge folk chansen att ta bort sina trådar. Som sagt, det skulle vara en tillfällig lösning.

det är varken drygt eller elakt utan ärligt. det säger däremot mycket om dig, att du troligen inte har fattat hur nätet fungerar, att du troligen inte har fattat att du ansvarar för det du publicerar, att du troligen inte har fattat att FL inte är ondskan själv som gör saker bara för att jävlas...

FL HAR varit tydliga, det står överst i forumlistan bland annat. Men det har du inte sett eller brytt dig om.

Berätta - hur ska an tvinga såna som dig att ta till sig den information som finns? Hur ska man tvinga dig att läsa? Hur ska man tvinga dig att förstå? De har uppenbarligen inte lyckats hittills och ärligt tror jag inte att NÅGON kan få dig att förstå, du har nämligen haft ALLA chanser. Chanser som du vägrat att ta och nu kräver du att någon annan ska ta ansvar???
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 15:54:26 följande:
    Det är precis det som det handlar om. Att skicka iväg ett inlägg här ÄR att publicera det offentligt!
    Och i att man klickar på skicka så publicerar man.

Man kan diskutera FLs bristande säkerhet till förbannelse, sanningen är att de har blivit bestulna på dem, det har hänt förr och kommer att ske igen, här och på vilket forum som helst.

Du kan INTE jämföra med medicinska journaler då de är omgärdade av sträng sekretess och aldrig är ämnade åt att publiceras offentligt, till skillnad mot inlägg här.
    Det har du rätt i, jag formulerade mig dåligt. Det som skrevs var inte avsett att publiceras tillsammans med personens riktiga namn, hade varit mer korrekt.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 16:37:53 följande:

Jag säger som någon annan sa innan; Ta några djupa andetag och försök igen.

Du förstår att det här handlar inte om mig utan om hur detta skulle underlätta för familjeliv och deras användare.

Berätta? Jag har redan berättat och gett förslag, du skulle kanske ta till dig av det du skrev...

Det är helt ärligt du som behöver andas. Du projicerar dina känslor på mig. Alla (utom möjligen du) ser att inlägget är skarpt formulerat men det saknas de känslor du känner.
    Så andaaaaas.

Dina förslag skulle definitivt inte underlätta, du förstår helt enkelt inta att ett forum är mer komplex än så.
    Du har inte gett förslag på hur man ska tvinga dig att läsa det som redan står: så åter igen: berätta hur man ska göra. Du behöver ta till dig av den text som finns framför dina ögon....
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 17:02:43 följande:

Där är du igen...tvinga mig. Skrev jag inte precis att detta inte handlar om mig? Vem är det som behöver läsa och ta till sig egentligen... och du undrar varför jag tycker att du är passivt aggressiv.

Tala om för mig hur ett forum, ursäkta, ett komplext forum som familjeliv fungerar. Jag är nyfiken.

Vem har sagt något om att tvinga någon att läsa? Det jag har sagt är att möta varandra halvvägs, att vara extra tydlig, att ge användare en andra chans.

Om användare inte vill eller kan läsa efter det så är det okej, andra chansen är då förbrukad. Förstår du?

Du pratar om att möta någon halvvägs, att de ska tala om tydligt att medlemmarna ansvarar för vad de publicerar när den informationen redan finns, tydligt och på många ställen. Men det har du tydligen inte sett fastän du får det berättat för dig igen och igen så jo, det handlar om DIG och dina åsikter.
    Eftersom du missat det så handlar det om att tvinga någon att läsa och förstå.

Ja det är som du säger, andra chansen är förbrukad eftersom det sätt FL ska gå "halva vägen" redan finns...
    Inser du det?

Eftersom du tror att det bara är att radera sina egna trådar så är det faktiskt ingen ide att, så kortfattat,som ett inlägg behöver vara, ens försöka förklara. Ett tips är att det finns hur mycket information som helst om det på nätet. Duger inte det åt dig så finns det hur många universitetskurser som helst att välja på.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 17:25:42 följande:

Jag ska försöka vara så tydlig som jag bara kan....Läs det här långsamt.

För dig så kanske det räcker men för någon annan så kanske det inte gör det. Det är där medkänsla kommer in i bilden, du behöver lära dig att sätta dig in i andra människors situationer för att ha förståelse varför, t.ex Lisa79 vill att hennes tråd om sin psykiska sjukdom raderas.

Så du kan inte tala om för mig vad som är så svårt med att låta sina medlemmar ta bort sina egna trådar (tillfälligt) i detta komplexa forum? Det sista du skrev låter mer som en feg utväg från din sida.

Ok, jag kör samma metod som du gör. Kanske, kanske, kanske att det funkar. Det BORDE göra det eftersom det är något du tar till själv.

Läs detta  l å n g s a m t

Forum är komplext.

Alla forum är komplexa.

Ett inlägg räcker inte för att förklara.

Det finns bra information att hitta på nätet.

Använd google.

Sök högskolekurser.

Du förstår inte att det är komplext.

Du accepterar inte att det inte går att förklara.

Du tänker inte söka information själv.

Du måste lära dig att du inte kan få som du vill alla gånger.

Du måste lära dig att inte begå påhopp när du får svar du inte vill ha.

Du måste lära dig att allt som går emot inte handlar om empatibrist.

Har du svårt med läsförståelsen?
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 17:51:47 följande:

Hahah men herre...nej nu är du helt ute och snurrar.

Jag ger mig med den här diskussionen med dig. Om du inte förstått något av det jag skrivit vid det här laget så kommer du aldrig förstå.

Ta hand om dig.

Trots att jag besöker FL så gott som varje dag var det där den fegaste bortförklaringen jag läst på mycket länge.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 19:02:12 följande:

Bortförklaring? Du visar ännu en gång att du inte förstår vad jag skriver...sen så undrar jag vad inte din bortförklaring var där uppe om inte feg? Jag förstår inte vad jag tjänar på att hålla på fram och tillbaks med dig som uppenbarligen inte ens läser vad man skriver.

Om det är sista ordet du vill ha så kan du få det.

Jag använder ditt språk och dina uttryck, märker du verkligen inte det?
    Jag trodde faktiskt att du av alla skulle förstå det men jag erkänner, där hade jag fel.

Jag förstår vad du säger men jag håller inte med, lär dej skilja på de sakerna!!!
    Vad tjänar det till att DU håller på fram och tillbaka? Du förstår helt uppenbarligen INTE det jag skriver utan du ägnar dig istället åt PERSONLIGA påhopp och tjafs. Varför?
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 19:27:05 följande:
    Japp så tänkte jag med även om jag inte hade något känsligt innan.
    Har du avreggat och börjat om? Jag ska nog göra det också men jag är lite rädd för att dom upptäcker något och inser att det inte var som dom sa, att man inte alls försvinner vid avreggning? Drömmer  Fast jag är nog bara onödigt paranoid. Eller? Oskyldig 
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt