• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 20:02:13 följande:
    Och varför skulle det bli mer intressant bara för att de vet nicket bakom, om de inte vet vem du är (känner dig). Om jag hade läst ett inlägg från dig i känsliga rummet och vetat om att det var du/din användare som skrivit det...så hade du ändå varit i princip anonym för mig. Och helt ärligt...ni tror inte att folk redan har snokat I era "privata" grejer runt om på nätet redan?
    Hackaren tycker nog inte det är så intressant att läsa om dig. Ditt ex däremot.

Det handlar inte om hackaren. Det handlar om att vem som helst kan ta reda på vad du har skrivit när du trodde du var anonym. Om smeknamnen och mailadresserna kopplas ihop, alltså.
  • Anonym

Har ni sett att dom skrivit att dom fått tag på hela regristret, alltså alla användares mailadresser osv här på FL?? Och att en person hade suttit i 3 dagar! och snodde användaruppgifter.. Låter lovande det här..

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 20:15:28 följande:
    Ja usch, de kanske till och med publicerar hela trådstarter som folk skrivit anonymt. Det hade ju vart förödande för vissa.
    Exakt!

Finns det någon mycket datakunnig här som kan svara på om det är sant att ens id eller vad man ska kalla det försvinner till alla sina trådar om man avregistrerar sig? Låter det rimligt att det fungerar så? Svara helst utan att vara anonym så det finns lite cred bakom påståendet.
  • Anonym

Enligt en som skriver där har dom fått tag i allas..

• Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 20:16:38 följande:
    Ja och då var vi där igen, tänka innan man skriver. Tänka vad man uppger när man reggar sig os v. Är det nu så att man måste uppge fullständig adress os v när du reggar dig, så kanske man ska ha det i åtanke...vad som egentligen finns om dig här. Det är 2012 och den Senaste tiden har det pratats massor om attacker och hot om attacke Samt tips hur man skyddar sig. Ändå sitter folk med hakan i backen och menar att det borde vara tydligare info om att sådant här kanske *ridå*
    Jag vet troligtvis mer om sånt här än vad du gör. Visst ska man fundera lite på vilken information man delar med sig av. Icke desto mindre har ALLA användare en riktig mailadress registrerad och majoriteten har inte en särskild adress som bara är till för FL. Dessutom är sajtens affärsidé att man ska kunna utbyta information med andra över nätet och att man kan göra det anonymt presenteras som en bonus.

Att FL blivit hackat säger jag inget om, det kan hända alla. Frågan är hur de hanterar det efteråt. De har alla möjligheter att begränsa skadan.
  • Anonym

Men är du säker på att du sett den fulländade listan?

• Anonym

Om han har suttit i 3 dagar har han nog hunnit få tag på en hel del

• Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 20:32:37 följande:
    Glömde fråga detta...är det någon annan än jag som såg facebook länk bredvid vissa email adresser på den listan som kom ut för nån dag sen?

Jag såg det också
  • Anonym

Enligt vad hackern skrivit tidigare fick han ut ungefär 64 000 

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt