Inlägg från: Anonym (inte med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte med)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

CopyThat skrev 2012-01-23 12:39:08 följande:
    Okej vad synd. Jag hoppas de får tag på han i alla fall men han har väll högsta beredskap skulle jag tro.
    Han är nog ganska säker på vad han gör. Tror inte att man lägger ner överdrivet mycket energi heller, om han inte gör riktigt stor skada med de uppgifter han fått. Vilket han troligtvis inte kommer att göra. För många av de här, är det mest prestigen att ta sig in som är det viktiga.

Den som sitter och snor åt sig användaruppgifter för att komma åt pengar, eller begå bedrägerier eller annat...brukar inte slänga upp databaser med info de kommit åt. De smyger mest omkring och plockar lite här, och lite där.
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:47:31 följande:
    Ja det har du nog rätt i. De vill säkert bara kunna skryta om att de har gjort det. Vi får hoppas att den här killen kanske inte kan hålla tyst om det utanför nätet och då kanske han på det viset anger sig själv
    Det spelar väl ingen roll om han pratar om det utanför nätet heller. Man kan inte plocka in folk för vad de sagt att de har gjort. Syns inte något som visar att han fysiskt suttit vid sin dator, med sitt ip-nummer....så kan han babbla bäst han vill.

Men förmodligen så har han nog ingen anledning att diskutera det utanför nätet heller o andra sidan.
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 12:49:33 följande:
    Det krävs enormt mycket arbete för denna kartläggning och det är inte alls något man gör i en handvändning.
    Är man så paranoid för denna typ av kartläggning har man faktiskt inget på ett forum att göra alls!
    Om någon skulle ägna sig åt liknande, så är det isf någon i ens bekantskapskrets. Den som tar sig in och snor databaser på det här viset, vill få info så snabbt som möjligt. Alltså...förhoppningsvis så fatt i mailkonton som matchar med lösenorden här...för att där kanske få del av något användbart.

De finner nog inget intresse av att veta, att bettan74 heter elisabeth algotsson och har 4 barn, lever ensam i en tvåa i haninge. Hon har tidigare missbruk som hon ofta diskuterar på FL , då soc hotar att ta hennes barn. Såvida inte Elisabeth Algotsson är kändis, politiker....eller någon annan som man skulle kunna pressa pengar på för att hålla truten.
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 12:55:56 följande:
    Men det är inga duvungar som hackar på detta sätt, det vet hur man gör för att skydda sig!
    Finns såna också, men de sitter på helt andra forum än flashback och diskuterar det :P
  • Anonym (inte med)
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 13:31:08 följande:
    Tja, om en blivande arbetsgivare googlar hennes namn så lär hon få det tufft...
    Om min blivande chef sitter och kopplar samman mina användarnamn på siter, med min irl-person...genom att använda sig av snodda databaser. Då vill jag nog inte jobba där ändå.

Eller menar du att man nu skulle slänga ihop en lista på alla knäckta lösen/nick på FL sammankopplade med fysik person och göra dem sökbara på google? I think not...
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:42:02 följande:
    Det är därför det finns hackare för att alla system har luckor och hackarna ligger alltid ett steg före.
    I många fall, just för att påvisa detta.

Du behöver nog ett gäng händer, för att räkna hur många "f d" hackare, som arbetar på företag där man tar fram antivirusprogram och brandväggar. Hur många som hjälper stora företag med säkerheten, och hur många fd hackare som arbetar som programerare på företag som säljer programvara och operativsystem som används av.....mååånga ;P
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:45:54 följande:
    Att hacka pentagon är fortfarande en enorm bedrift och ger feta löner efter fängelset.
    Ja alltså, vilket av de här stora företagen te x...vill inte kunna ta fram produkter med ruskigt hög säkerhet te x. Eller vilja antivirus/brandväggsprogramerare vill INTE se till att deras produkter behövs. Nu ska jag inte säga för mycket men ja...det finns olika sätt att få folk att förstå att de behöver köpa en viss produkt så att säga :P
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:47:25 följande:
    Varför inte?
    Vilken nytta eller funktion skulle det ha för den som hackat siten?
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:53:01 följande:
    Kul? Vad menas annars med att publicera uppgifterna?
    Slänger man ut uppgifter, så vill man ju gärna se effekten av det också. Hackar man FL och slänger ut random användare så är det ju knappast något du kan följa upp särskilt väl. Eller ska du sitta och le och gnugga händerna "ifall att" någon stackare gått miste om ett jobb.

Att göra uppgifter offentliga på det viset, är väl snarare "Kul" om det gäller politiker eller någon slags kändis. Att man publicerar databaser som denna, är för att man antingen vill ha hjälp att knäcka hashsträngarna, eller bara för att visa att man verkligen norpat filer på den här siten.
  • Anonym (inte med)

Fast man är nog inte särskilt brydd i vilken typ av folk som hänger här, eller vad man pratar om. Det är en hyfsat stor site, som är tacksamt att hacka för att det bl a ger en del uppmärksamhet. Dels för att det har en ganska omfattande bas av medlemmar, vilket innebär ganska många chanser att hitta något "användbart".

En stor anledning till att många hackar siter, är för att påvisa usel säkerhet. De vill knäppa innehavarna på näsan, genom att tala om att det går att ta sig in.

Sen kan jag tro att de sitter och skrattar en aning för tillfället, när folk blir halvt hysteriska....men det är ju en annan historia.

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt