• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-21 15:33:36 följande:
    allt detta skulle kunna lösas om fl bara tillät folk att ta bort sina trådar som dom tycker är för känsliga. varför krångla till det, låt folk ta bort de trådar dom vill ta bort!!

Det handlar väl inte främst om att folk skrivit känsliga saker (hur man nu kan göra det på internet...), utan att hackarna fått tag i e-mailadresser och lösenord, och många använder samma uppgifter på andra sidor (som hackarna då också kommer åt).
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 15:36:29 följande:
    Det handlar väl inte främst om att folk skrivit känsliga saker (hur man nu kan göra det på internet...), utan att hackarna fått tag i e-mailadresser och lösenord, och många använder samma uppgifter på andra sidor (som hackarna då också kommer åt).
    Fast om man är skriver anonymt så borde man ju kunna få vara anonym också.

Ofta så skulle det dessutom räcka att få ventliera någon dag och sen få ta bort tråden själv istället för att låta det stanna på internet i all evighet. Vad gör det fl om man får ta bort lite trådar här och där om man vill?
  • Anonym

Ska jag byta eller inte byta användarnamn!? Vet fortfarande inte vad det bästa alternativet är.

Om jag byter så kan någon ta mitt användarnamn och se alla mina uppgifter (oklart fortafarande, fl "jobbar på det") och om jag byter så.....kan inte min email kopplas med användarnamn? Om de inte googlar dvs. Alltså åååååhhhhhh fixa skiten eller låt era medlemmar få ta bort sina trådar och sen avsluta sitt medlemskap!!Skrikandes

• Anonym

kan nån förklara syftet med att byta användarnamn?

• Anonym

Kan någon stolpa upp vad vi ska göra rent praktiskt nu för att skydda oss och våra nick och det vi har skrivit förut? Ha sitt gamla eller nya nick? Byta lösen har väl alla gjort. Byta epost som är förknippad med fl?

• Anonym

Jag böt namn för att det var gratis =), förut kostade det att byta namn. Sedan nån timma efter att bytt namn såg jag meddelandet om att FL hade blivit hackat....

Lösen passade jag på att byta då jag såg att man skulle det. 

• Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 16:10:46 följande:
    Allt står i den här tråden.
    Med flera hundra inlägg som ingen har tid att läsa. Kan någon stolpa upp det lite snabbt istället?
  • Anonym
    Arcitect skrev 2012-01-21 16:40:38 följande:
    Jag bytte kön för det var gratis... Inte varje dag man kan göra det!
    Nu menade jag förstås namnbytet här på FL Skrattande
  • Anonym

Ser att många skriver att dom uppgett falskt namn o falsk adress o liknande vid registrering.. Får man ens det? Kollar inte familjeliv upp så att personen finns innan man blir godkänd??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 17:39:55 följande:
    Ser att många skriver att dom uppgett falskt namn o falsk adress o liknande vid registrering.. Får man ens det? Kollar inte familjeliv upp så att personen finns innan man blir godkänd??

Nej de kollar inte.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt