Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

Ytterkläder vår-höst till barn runt ett år? Storlekar och tips sökes!

Om du är hemma med henne tror jag inte att du behöver skalkläder förrän det är dagisdags. Satsa hellre på POPs fleeceoverall så länge du är hemma i strl 74, den är grym! Jag har tre pojkar och det som VERKLIGEN visat sig vara värdefullt är fodrade galonoveraller, Didriksons eller Ellos (Didriksons köper jag nya på Tradera). Det samma gäller för allvädersstövlar. Är det kallt ute så är det bara att lägga på raggsockor och fleeceunderställ under. De funkar även fint som skalkläder i sandlådan (eller vanliga Galonbrallor). När det är riktigt kallt gäller dock vinteroverall och vinterskor. Barnen har behövt detta under ett dagisår: regnställ, gummistövlar, vår/höstjacka (mörk), fleecefodrat galonställ/overall, allvädersstövlar, vinteroverall/ vinterställ, vinterskor. På sommaren har jag haft en mörk tunn sommarjacka eller vindfleece och tåliga lädergympadojjor. Pops 74 motsvarar ungefär strl 80 i andras storlekar.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
Svar på tråden Ytterkläder vår-höst till barn runt ett år? Storlekar och tips sökes!