Ytterkläder vår-höst till barn runt ett år? Storlekar och tips sökes!
Behöver man skalplagg till en bebis på knappt året? Vilka ytterkläder har du/har du haft till barn? Min dotter fyller ett i juni och jag var nu på Po.p och kunde inte motstå att köpa lite kläder när det förutom 50% dessutom var 3 tag 2 på alla reaplagg. Eftersom det är öppet köp tänkte jag att jag får fundera hemma eller byta storlekar om jag hittar.
Jag köpte
1 vindfleecejacka
1 skaljacka
1 par skalbyxor.
Allting i strl 74. Provade nu hemma (dottern är nu 7 mån.) och allt är jättestort vilket inte förvånade mig eftersom pop är stora i strl. Dottern är nästan exakt på medelkurvan, en aning under bara. I vår blir de nog lagom med andra ord och kanske de räcker även till hösten...
Men nu blir jag lite osäker på hur mkt hon kommer ha användning för skalplaggen i vår. Sitter man i sandlådan med en 9-månaders? (Känns mer naturligt med större barn som kanske har ett behov att "springa av sig" och verkligen behöver utelek). Och så länge jag inte måste, är jag inte ute i kraftigt regn.
I höst börjar hon dagis men det är ju möjligt att hon vuxit ur dem då, så jag funderar på att jaga runt och se om jag hittar 80 i alla fall på jackan (byxorna känns helt sjukt stora som de är...?)