• Anonym (2-barnsmamman)

Han har tagit min son!!!!

Hej,

Mitt ex tog i tisdags på min sons födelsedag honom från skolan och vägrar lämna tillbaka honom.
    Han har som anledning där han anklagar mig för misshandel på mina båda söner. Till saken hör att vi ligger i vårdnadstvist där han i omgångar har anklagat mig för detta tidigare sedan allt började. För att vara exakt; en vecka efter att jag påbörjade processen kom den första anmälningen. Sedan har det utan att överdriva kommit in ca 20 st anmälningar emot mig till både socialtjänst och polis. Alla har lagts ner då han inte har några belägg för detta men nu är någon/några under utredning då han anmälde mig i måndags då han i samband med detta (i tisdags) tog sonen.

Jag är förtvivlad som ni kanske förstår och absolut inte skyldig till misshandel. Det finns inga bevis heller! Fick boendet för ca 1,5 år sedan vid ett intermistiskt beslut, mycket på grund av detta tror jag. Sedan har allt skjutits på tiden av honom och hans ombud. En vårdnadstvist bör väl inte ta närmare 2 år??
    Till saken hör också att han är dömd för misshandel på mig. Har någon några tips på hur det kommer gå för honom i den kommande huvudförhandlingen. OCH framför allt nu när jag begärt verkställan och vi har yrkat på enskild vårdnad och umgängesstöd, tror ni att detta går igenom? Han har inte ringt barnen på ca 1 års tid även om han påstår att han är så orolig, han har inte brytt sig alls, inte gått på några skolavslutningar eller visat intresse mer än umgänget han haft med barnen. Men barnen blir "matade" med fula ord om mig, bitterhet och hat...

Har någon något bra tips??

Jag har polisanmält detta, men de hämtar inte sonen utan ett beslut från domstol. Soc gör inget då det inte går att bevisa att sonen far illa... Sjukt!!

• Svar på tråden Han har tagit min son!!!!
  • Emma2009

Socialjouren har jag också hört talas om de utrycker direkt som man ringer och ställer frågor sen. Om du inte blir tagen på allvar av myndigheter så ring en kvinnojour och be om hjälp med vad du kan göra.

• Anonym (2-barnsmamman)

Han måste ha gjort fel, varför har vi då annars ett beslut från TR att han bara har umgängesrätt varannan helg??

• Anonym
    Anonym (2-barnsmamman) skrev 2012-01-21 19:14:23 följande:
    Hej,

Mitt ex tog i tisdags på min sons födelsedag honom från skolan och vägrar lämna tillbaka honom.
    Han har som anledning där han anklagar mig för misshandel på mina båda söner. Till saken hör att vi ligger i vårdnadstvist där han i omgångar har anklagat mig för detta tidigare sedan allt började. För att vara exakt; en vecka efter att jag påbörjade processen kom den första anmälningen. Sedan har det utan att överdriva kommit in ca 20 st anmälningar emot mig till både socialtjänst och polis. Alla har lagts ner då han inte har några belägg för detta men nu är någon/några under utredning då han anmälde mig i måndags då han i samband med detta (i tisdags) tog sonen.

Jag är förtvivlad som ni kanske förstår och absolut inte skyldig till misshandel. Det finns inga bevis heller! Fick boendet för ca 1,5 år sedan vid ett intermistiskt beslut, mycket på grund av detta tror jag. Sedan har allt skjutits på tiden av honom och hans ombud. En vårdnadstvist bör väl inte ta närmare 2 år??
    Till saken hör också att han är dömd för misshandel på mig. Har någon några tips på hur det kommer gå för honom i den kommande huvudförhandlingen. OCH framför allt nu när jag begärt verkställan och vi har yrkat på enskild vårdnad och umgängesstöd, tror ni att detta går igenom? Han har inte ringt barnen på ca 1 års tid även om han påstår att han är så orolig, han har inte brytt sig alls, inte gått på några skolavslutningar eller visat intresse mer än umgänget han haft med barnen. Men barnen blir "matade" med fula ord om mig, bitterhet och hat...

Har någon något bra tips??

Jag har polisanmält detta, men de hämtar inte sonen utan ett beslut från domstol. Soc gör inget då det inte går att bevisa att sonen far illa... Sjukt!!

hur gammal är dina barn? det hände samma sak med en vännina, socialen tog hand om det, tog pojken ifrån pappan och hade honom på ett sånt där hem till barn med familjproblem, efter 3 dagar där psykologerna märkte att pojken ljög och var rädd av sin pappa och lämnade pojken tillbaka till sin mamma, allt tog ungefär 1 månad. lycka till, jag kan inte alls tänka mig att kunna leva utan min son!
  • Anonym

Har ni gv har han inte gjort fel oavsett många beslut ni har på vh. Så frågan är har ni gv? Sen är det er son eller är han inte far till ungen?

• NadiaMi

Om pappan hindrar sonen från att ha kontakt med sin andra förälder och dessutom håller honom ifrån skolan så borde det finnas grund för att hämta hem honom genom att det är både emot skolplikten och borde kunna klassas som umgängessabotage.

Den enda ljusningen är väl att dethär är ytterligare en i raden av händelser som kommer att kunna användas emot pappan vid nästa förhandling.

• Anonym

Ddet klassas inte som umgängessabotage om ungen inte kommer hem till boföräldern eller skola

• NadiaMi
    Anonym skrev 2012-01-21 21:55:10 följande:
    Ddet klassas inte som umgängessabotage om ungen inte kommer hem till boföräldern eller skola
    Kanske inte, men att gå emot ett skriftligt beslut och vägra den andra föräldern/vårdnadshavaren att överhuvudtaget få kontakt med sitt barn och att dessutom vistas på okänd ort kan knappast ses som att 'säkerställa att barnet har kontakt med båda sina föräldrar', vilket de facto är barnets rättighet.
    Och det gäller så vitt jag vet oavsett om det är enskild eller gemensam vårdnad.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-01-21 21:55:10 följande:
    Jo det kan det göra, framför allt detta att barnet inte kommer till skolan
  • Anonym

Så ungen har umgänge med skolan? Jag har alltid trot att man bara kan ha ug med levande saker och inte en skola för det står i mitt domslut men men

• Anonym (...)

Han får inte hålla barnet hemma från skolan bara sådär. Sov måste reagera snarast, se bara hur det gick för de stackars barnen i arboga (där mamman dränkte pojkarna var det i arboga?)
    Nej, de får göra en utredning om vad som händer när pappan plötsligt hämtar hem barnet och håller detta hemma ifrån skolan. I Sverige är det skolplikt.

Svar på tråden Han har tagit min son!!!!