• Anonym (2-barnsmamman)

Han har tagit min son!!!!

Hej,

Mitt ex tog i tisdags på min sons födelsedag honom från skolan och vägrar lämna tillbaka honom.
    Han har som anledning där han anklagar mig för misshandel på mina båda söner. Till saken hör att vi ligger i vårdnadstvist där han i omgångar har anklagat mig för detta tidigare sedan allt började. För att vara exakt; en vecka efter att jag påbörjade processen kom den första anmälningen. Sedan har det utan att överdriva kommit in ca 20 st anmälningar emot mig till både socialtjänst och polis. Alla har lagts ner då han inte har några belägg för detta men nu är någon/några under utredning då han anmälde mig i måndags då han i samband med detta (i tisdags) tog sonen.

Jag är förtvivlad som ni kanske förstår och absolut inte skyldig till misshandel. Det finns inga bevis heller! Fick boendet för ca 1,5 år sedan vid ett intermistiskt beslut, mycket på grund av detta tror jag. Sedan har allt skjutits på tiden av honom och hans ombud. En vårdnadstvist bör väl inte ta närmare 2 år??
    Till saken hör också att han är dömd för misshandel på mig. Har någon några tips på hur det kommer gå för honom i den kommande huvudförhandlingen. OCH framför allt nu när jag begärt verkställan och vi har yrkat på enskild vårdnad och umgängesstöd, tror ni att detta går igenom? Han har inte ringt barnen på ca 1 års tid även om han påstår att han är så orolig, han har inte brytt sig alls, inte gått på några skolavslutningar eller visat intresse mer än umgänget han haft med barnen. Men barnen blir "matade" med fula ord om mig, bitterhet och hat...

Har någon något bra tips??

Jag har polisanmält detta, men de hämtar inte sonen utan ett beslut från domstol. Soc gör inget då det inte går att bevisa att sonen far illa... Sjukt!!

• Svar på tråden Han har tagit min son!!!!
  • Anonym

Soc blir inkopplat om ungarna uteblir i 4v utan att nån ringt skolan

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-01-22 11:09:03 följande:
    De ska reagera långt tidigare, inte fan ska det behöva gå 4 veckor inte! Då är det ju precis så det gick till i fallet där mamman tog livet av sina barn.
    Det ska INTE gå 4 veckor, även om vissa anser att det är en rimlig praxis...

Är man orolig för sina barn, då ska man säga det, samt påminna dem om vad som precis inträffat och om personerna/myndigheterna är beredda på att ta på sig OM det skulle inträffa igen, på deras samvete..?
  • Anonym

Inlägg 22: nu är det inte jag som bestämmer att soc väntar 4v men jobba aktivt i politiken så kan du förändra sånt som lagar för soc.

• Anonym (lyan)
    Anonym skrev 2012-01-22 11:09:03 följande:
    Med nya skollagen bör rektor kontakta sociala myndigheter vid första ogiltiga frånvarotillfället. Pappan kan ju iofs anmält barnet som sjukt till skolan.
  • Anonym

Ja det kan han och efter 7 dagar ska han lämna in sjukintyg

• Anonym (...)

Jag skiter i vad som eventuellt ingår i praxis, jag säger att man ska berätta om sin oro och ifrågasätta om någon myndighet verkligen vill ha det på sitt samvete OM något hemskt skulle inträffa med barnen?

Jag hade pressat dem til max tills jag får hjälp!

• sys
    Lider med dig TS, det gör jag verkligen! Har en väninna som genomgår en liknande sak med sitt ex, och jag står maktlös utan att kunna göra något!

*styrkekramar*

-----------------------------------------------------------------------------------------
    En grej som kanske är lite OT, men stör mig på när det blir fel ;)
    Vårdnad har ingenting med umgänge att göra!
    Jag och mitt ex har gemensam vårdnad, men jag är boendeförälder, han är umgängesförälder.
    Om jag hade haft gemensam vårdnad så hade han inte träffat henne mindre för det.

VÅRDNAD HAR INGENTING MED UMGÄNGE ATT GÖRA!!!
    we begin our lives when we die
  • Anonym

Var har man diskuterat skillnad på vårdnad och umgänge då?

• Anonym

Lagen ser dessvärre ut så att du måste bevisa att barnet far illa hos den andra föräldern. Har har varit in din sits ts mina barn var instängda i 14 mån innan tr sa åt polis att gå in och hämta dem, men då var de ute på 2 timmar och ensam vårdnad fick jag med påköpet. Så det är väl bara att börja lägga fram bevisen för myndigheterna inte här.

• Anonym (2-barnsmamman)

Det ´verkar finnas folk här som skriver och som inte hyser någon kunskap eller sympati. Det var råd jag ville ha ingenting annat!!
    Från det att han togs tills i fredags har jag bönat, bett, skrikit, gått upp till soc, ringt till polisen, gått till polisen osv osv osv. MEN då vi har gv så går de inte in och gör något UTAN ett domslut från TR. Så är det!
    Rektorn ringde första dagen till soc då pappan medgav i telefon till skolan att han inte tänker ta honom till skolan så jag inte kan hämta honom. Sjuk människa!! Så soc har varit i kontakt med både skola, polis och mig.
    Jag hoppas så klart att jag får enskild vårdnad så att han inte kan göra så här. Umgänge anser jag inte är lämpligt i  nuläget då han manipulerar sonen och det kan fan inte vara bra för barnet då att träffa sin pappa.
    Sen om han skärper sig, slutar med denna skit så självklart ska han ha umgänge, helst varannan vecka om han frisknar till. Och jag har från början inte velat ta ifrån honom barnen men ansåg att jag till slut var tvungen att göra något då han psykiskt skadar mina barn.
    Du som hela tiden skriver "ungen" visar ingen respekt eller hänsyn alls. Och då förstår jag inte varför man skriver här. Dessutom verkar du snarare tycka att pappan gör rätt.... Sjuk värld vi lever i måste jag säga.     

Svar på tråden Han har tagit min son!!!!