Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Flickvännen säger bara "Hur ska jag kunna veta det?"

Tycker att det är en massa onödiga påhopp i den här tråden. TS har gett exempel på två tillfällen där hon sagt det och båda dessa tillfällen tycker jag var helt omotiverade. Han har också sagt att han inte får ta egna initiativ för då blir hon sur, och i så fall så är han ju tvungen att ställa fler frågor än vad han ahde behövt göra om det var ok att han gjorde som han själv tyckte.

Och sedan så kommer det en massa kommentarer om att han borde klara av att packa babyväskan mm själv och ts har inte någonstans skrivit att han har problem med att packa babyväskan. Tänk efter själva hur era konversationer med partnern ser ut. Man slänger ur sig mängder av frågor hela tiden som inte är av karaktären "jag är lat, orkar inte ta initiativ, vet inte hur man gör" utan bara vanliga frågor man behöver få svar på för att komma vidare i det man håller på med eller gemensamt beslut man ska ta.

Jag tycker det är bra att du har tagit kontakt för att få hjälp. Din sambo har säkert någon form av depression eller är sjukt less på allt. Det bästa jag kan komma på att göra är ju först och främst att försöka prata med henne utan att det blir till bråk eller tjafs. Och försök att visa att du uppskattar henne, det är något som jag själv kan bli läck på när jag tar hand om dottern och sambon får sovmorgon och han liksom inte fattar att jag också skulle vilja ligga i sängen och man inte får en puss och ett Vad gulligt att du tar hand om henne så att jag får sova. Uppskattning visat i både ord och gester betyder väldigt mycket. Och frånvaron av uppskattning kan också betyda mycket.

Svar på tråden Flickvännen säger bara "Hur ska jag kunna veta det?"