• Anonym (Skäms)

Jag skäms så över min kropp!!!!

Jag har ett ganska stort problem.... De är så att jag skäms så oerhört mycket över min kropp!!! Vågar inte visa mig längre..... Mår så dåligt!!!! Är ensamstående mamma på 26 år.....  Vågar inte visa mig på badhus eller badplats eller åka iväg å träna någonstans..... Rädd för att visa mig å rädd för va folk ska tycka!!!!  Saknar någon att dela vardagen me. Men är rädd för att träffa någon!!!! De här tar kål på mig!!!! Jag tittar mig i spegeln å skäms över mig själv!!!! Hjälp va ska jag göra??!! Någon som känner igen sig......

• Svar på tråden Jag skäms så över min kropp!!!!
  • Philippa

Vad är det för fel på din kropp då?

• millie2
    Philippa skrev 2012-01-23 20:48:01 följande:
    Vad är det för fel på din kropp då?
    precis! vad är det som gör att du känner så här???
  • MikNis

Titta dig omkring och då ser du att fulingarna också lyckas hitta någon.

• Sapphiire
    MikNis skrev 2012-01-23 21:03:02 följande:
    Titta dig omkring och då ser du att fulingarna också lyckas hitta någon.
    Ingen är ful, alla är unika på sina sätt:)
  • Sapphiire

Ts, kroppen kan förändras efter att man har fått barn. Jag antar att du känner att din kropp har förändrats? Det du kan göra är att göra saker som får dig att må bra. Börja träna? Gå ut på en promenad, det hjälper dig att komma i form. Lycka till!

• Anonym (äppelpeppel)

Låter seriöst som att du lider av social fobi. De med social fobi tenderar att bara se fel i sig själv och är otroligt rädd för att folk ska se dem och tycka och tänka en massa om dem. man vågar tillsist inte gå ut pga av att man inte vill att folk ska se dem och tycka och tänka att man exempelvis är ful, konstig osv.

Min vän led av detta och tillsist lyckades jag få henne själv att inse det och hon tog kontakt med psykolog som efter ca ett halvår fick henne frisk och fri från dessa tankar och denna sjukdom. Du kanske borde kontakta din vårdcentral eller som min vän som kontaktade universitetet som utbildade psykologer, de har en mottagning där studenterna "arbetar" och tränar upp sig innan de får sin examen. Jätteduktiga är dem och betydligt billigare än en riktig psykolog!

Psykologen sa detta till min vän: Vad är det som gör att du tror att du är så speciell att alla andra tittar och tänker en massa om dig? Varför är du världens mittpunkt?

Han menade som på att hon måste sluta tänka och tro att andra människor går och ser och tänker en massa om henne, hon är inget speciellt som utmärker sig,endast i hennes egen värld. alla andra människor ute i samhället har fullt sjå med att ha koll på sig själva, de har inte tid att kolla in ochdöma en massa andra människor,som DIG exempelvis.

• Anonym

Jag är 19 år, har inga barn men ändå en himla massa bristningar på lår, höfter och rygg. Skäms som sjutton! Men du har ju fått barn och då är det normalt att kroppen ändras. Var stolt över dig själv, finns alltid någon som ser värre ut! :)

• Anonym (siri)

Fast att säga att alltid finns någon som ser värre ut kanske inte hjälper när man är ledsen och sorgsen. Man tänker inte på det sättet när man har en bild av sig själv eller har det jobbigt i livet.

Fick själv höra det en gång och blev faktiskt bara förbannad för det fanns ingen som hade det värre än mig just då!

• Katitzi

Lägg inte tid på att oro dig för din kropp. Försök att bli bekväm med dig själv. huvudsaken är at du skall kunna trivas med dig för att du skall kunna bli mogen att träffa någon. Du ser säkert bättre ut än vad du själv tror. jag hade dåligt självförtoende för min kropp när jag var yngre.. nu är jag 32 inte ett dugg snyggar emen jag har lärt  mig att det är jag o jag tycker om mig för att det är just jag   Du kommer att träffa någon och den personen kommer att tycka du är vackrast i världen. för det tycker man när man älskar.

• Anonym (den onde, den...)

Jag har en bekant, en man på runt 30, har en kroppsform som en korpulent 70-åring, är tunnhårig (inte kal uppepå utan tunnhårig över hela huvudet) och envisas med att ha håret längre än rakat, gulbruna tänder och uppvisar ofta en mental mognad under en tonårings. Det snällaste man kan uttrycka om denne man är att han är rätt trevlig. Han är gift (visserligen med en rugguggla), har jobb, bil, körkort och bor i radhus.

Jag lovar att INGEN, varken TS eller någon annan här på FL kommer i närheten av denne man och hans fru i brist på skönhet (Gud bevare dess eventuella barn Oskyldig), ty sådan har aldrig skådats i det verkliga livet av mig under mina 38 år i livet.

• läckerbit
    Anonym (den onde, den...) skrev 2012-01-24 00:45:27 följande:
    Jag har en bekant, en man på runt 30, har en kroppsform som en korpulent 70-åring, är tunnhårig (inte kal uppepå utan tunnhårig över hela huvudet) och envisas med att ha håret längre än rakat, gulbruna tänder och uppvisar ofta en mental mognad under en tonårings. Det snällaste man kan uttrycka om denne man är att han är rätt trevlig. Han är gift (visserligen med en rugguggla), har jobb, bil, körkort och bor i radhus.

Jag lovar att INGEN, varken TS eller någon annan här på FL kommer i närheten av denne man och hans fru i brist på skönhet (Gud bevare dess eventuella barn Oskyldig), ty sådan har aldrig skådats i det verkliga livet av mig under mina 38 år i livet.
    Förlåt men vad är det som är konstigt med att den man du beskriver har exempelvis körkort och bil?

---

TS det sitter i ditt huvud! Det är säkert inget större fel på dig. Vi matas dagarna i ända med bilder på perfekta kroppar och ansikten, men faktum är att de flesta vanliga människor inte ser ut så där. Och vad det än är för fel och skavanker som du ser så kan jag lova dig att dessa inte alls är lika framträdande när andra människor tittar på dig. Sök professionell hjälp om du måste, du kan inte leva så här. Du är bara 26 och har nästan hela livet framför dig, snälla ta vara på det. Sträck på dig och ut i solen! Solig
  • Anonym (den onde, den...)
    läckerbit skrev 2012-01-24 08:02:52 följande:
    Förlåt men vad är det som är konstigt med att den man du beskriver har exempelvis körkort och bil?
    Haha...ja, det kan man undra....
    Vad jag menade var att man uppenbarligen kan sakna all form av skönhet och t.o.m. större mått av intelligens och ändå ha allt...eller i alla fall det mesta många andra har.
Svar på tråden Jag skäms så över min kropp!!!!