Inlägg från: Anonym (äppelpeppel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äppelpeppel)

Jag skäms så över min kropp!!!!

Låter seriöst som att du lider av social fobi. De med social fobi tenderar att bara se fel i sig själv och är otroligt rädd för att folk ska se dem och tycka och tänka en massa om dem. man vågar tillsist inte gå ut pga av att man inte vill att folk ska se dem och tycka och tänka att man exempelvis är ful, konstig osv.

Min vän led av detta och tillsist lyckades jag få henne själv att inse det och hon tog kontakt med psykolog som efter ca ett halvår fick henne frisk och fri från dessa tankar och denna sjukdom. Du kanske borde kontakta din vårdcentral eller som min vän som kontaktade universitetet som utbildade psykologer, de har en mottagning där studenterna "arbetar" och tränar upp sig innan de får sin examen. Jätteduktiga är dem och betydligt billigare än en riktig psykolog!

Psykologen sa detta till min vän: Vad är det som gör att du tror att du är så speciell att alla andra tittar och tänker en massa om dig? Varför är du världens mittpunkt?

Han menade som på att hon måste sluta tänka och tro att andra människor går och ser och tänker en massa om henne, hon är inget speciellt som utmärker sig,endast i hennes egen värld. alla andra människor ute i samhället har fullt sjå med att ha koll på sig själva, de har inte tid att kolla in ochdöma en massa andra människor,som DIG exempelvis.

Svar på tråden Jag skäms så över min kropp!!!!