vänskapen blir annorlunda och förändras, men dom försvann inte. Jag har fått barn nr 3 och har även tonåringar hemma och en del vänner har fortfarande inga barn eller valt att avstå barn, men vänskapen finns ändå kvar fast i annan form.
men för att en vänskap ska fortsätta så måste ju båda parter vara beredd på att jobba på den också. Då måste man visa varandra förståelse och respekt, ge och ta helt enkelt. Båda måste vara beredda på att offra vissa bitar om vänskapen fortfarande är viktig för en.
och så är det ju så att vissa vänner växer man ifrån helt enkelt. Jag har några jag kanske hörs med en gång om året, vi har helt enkelt inte längre något att prata om sedan jag fick barn, dom har valt andra vägar i livet helt enkelt. Och en del andra som också fått barn , ja där har familjeförhållandena ibland gjort att vänskapen runnit ut i sanden. man flyttar, skiljer sig, barnen är i olika åldrar så det går inte att umgås via dom osv osv.... Då blir det så att man bara klickar "gilla" på nån status på facebook och nöjer sig så typ....