• Åsa

Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?

Anonym skrev 2012-01-31 11:48:51 följande:
    hur gör man när man beställer där ifrån? jag är ju usel på engelska haha. vilken är den största storleken? hur betalar man när det inte är samma valuta? funderingarna är många
    Du får hacka dig igenom engelskan eller be någon hjälpa dig. Med reservation för att något i villkoren kan ha ändrats sedan jag handlade sist: Du betalar med kort. Största storleken är L någonting tror jag, men det ser du där inne. Man har returrätt men får själv stå för portokostnaden då. (Då sätts pengarna tillbaka på kontot.)
    Att byta något är omständligt och tar tid, i så fall är det bättre att använda öppet köp, lämna tillbaka en och köpa en ny. Jag har i stället köpt två eller tre runt storleken jag tror jag ska ha på en gång, som i TS fall kanske en 75F, men också kanske en 80E, en 75G eller en 80F, så blir det färre returrundor.
    Faktum är att sist sålde jag på nätsajt här i Sverige i stället för att returnera, fick igen pengarna och mindre trassel när det funkar.
  • Åsa

TS: Att handla för 90 spänn på HM kan du glömma om du vill ha en kupa som sitter bra. Du får välja, vettig bh eller billigt pris. 
    Har man upp till H finns kedjan Change. Inte samma kvalitet som i specialbutikerna men helt ok och betydligt billigare. Du kan få bh runt 300 spänn där och ofta extraerbjudanden.
    Eftersom du har F finns det numera möjligheter även i klädkedjor som har upp till detta i helt OK kvalitet (minns inte om det är Lindex eller Kappahl jag sett på) och exempelvis Ullared. Dock är detta kanske inte de skojigaste modellerna. (Över huvud taget finns det mycket roligare bh i mindre storlekar.)

Och så finns nätbutiker som ex ovannämnda Figleaves. Det finns svenska också men ska man ändå köpa på postorder/nät utan att kunna prova är det både större sortiment och bättre priser i ex engelska nätbutiker.

• Åsa
    Anonym (bh) skrev 2012-02-18 10:41:45 följande:
    priset bruar ligga från149:- och uppåt

Det låter ju som ett jättebra pris. Tyvärr så har ju Twilfit inte större än E-kupa dock (om det inte ändrat sig sedan sist jag kollade där).
  • Åsa
    sandrafia skrev 2012-02-25 23:22:26 följande:
    Jätte bra sidor ni har kommit med men är det nån som har hittat nån bh med bredare axelband?

Jag har storlek 80 J och alla bhar jag har haft har bara haft smala axelband jag lyckas inte hitta någon med bredare. Det ju skit ont i axlarna när banden gräver ner sig i huden tack vare att bysten är så tung.
    Jag använder sånna där silliconlappar man kan lägga under axelbanden när jag kommer ihåg men det är endå inte så bekvämt.
    Några tips??

Det finns här och var. Dock ska som jag förstår axelbanden inte spela så stor roll. Det är "nedanverket" som ska lyfta bysten, vikten ska inte ligga på axlarna.
    Fick dock instruktion av sjukgymnast att undvika elastiska axelband då dessa var sämre för axlarna. 
  • Åsa

Någon som har testat Royces nya sport-bh/top? Den finns i större storlek än den gamla och ser ok ut på bild men har inte fått särskilt bra recensioner på Bravissimo.

• Åsa
    Anonym skrev 2012-04-14 12:43:37 följande:
    läste på stora bröst bloggen för längesedan att sportgirl säljer väldigt bra, både för sport och inte.

Kan inte googla fram något som heter "sportgirl". Australiska Sportsgirl har inte bh på sin site. Vet du något mer? Länken du gav är ju till en porrig historia utan någon sökfunktion och det är knappast värt besväret att gäspa sig igenom k-ksugartips etc för att hitta uppgiften.
  • Åsa
    Gladskit skrev 2012-04-14 22:06:16 följande:
    Bor du i Stockholm kan du besöka någon av Details butiker! Fanns även en på Söder förut som hette Wilma som hade Freya/ Footprints bikinis och bh.

I Stockholm finns väl fortfarande Gustaf Melbins i Gamla stan, en av de bäst sorterade storleksmässigt i landet. Inte Change-priser men dock.
  • Åsa
    solstol skrev 2012-04-17 09:22:34 följande:
    Är det någon som vet om sportBH från Bravissimo är något att ha? Är i stort behov av en ny, men det är ju omöjligt att hitta i en vanlig affär... och jag vill ju ha en BRA, som verkligen fungerar.

Först som sist: Bravissimo har bra produkter, det är samma BH som du betalar det dubbla och mer för i specialbutiker om du har turen att hitta dem. MEN sport-BH i stora storlekar är helt enkelt inte så bra som i mindre storlekar. Jag har köpt Royces äldre modell (läst att den nya skulle vara sämre) och varit något så när nöjd med den. Fick jag på mig Stay-in-place m fl ens med andnöd skulle jag nog också testa med det men tyvärr... det är Bravissimo m fl via nätet eller att köra vanlig bh som gäller annars.
    Ett tips: googla modellen och "review" så kan du få en uppfattning om vad andra tyckt. 
  • Åsa
    Gurkan skrev 2012-11-14 17:22:58 följande:
    Någon annan som provat brastop.uk.co än den som tipsde här ovan? De hade ju fina bh:ar men jag tycker det är lite läskigt att beställa på nätet. Jag har ingen superstor byst men har blivit mätt och då blev det 80E. Tyvärr passar till exempel kappahls E-kupa inte alls och någon större har i alla fall inte mitt kappahl. Lindex har DD men de passar inte heller. Köpte en dyr bh på en undrrklädesbutik som passade bra och var dyr men en månad senare hade den blivit slapp i axelbanden oxh vridit sig konstigt och sitter inte alls bra och den kostade 600 kr!

Hoppas du reklamerade den dyra bh:n; något sådant accepterar jag inte ens av Change-bh på extrapris, än mindre av en dyrare.
    Inte testat brastop, däremot bravissimo som funkat fint. Ett tips om det blir fel storlek (jag brukar köpa två-tre olika om jag är osäker för att inte behöva skicka fram och tillbaka i onödan) är faktiskt att lägga ut annons i Sverige på ex Tradera om någon blir fel. En ny bh med lapparna kvar i större storlek är inga större problem att sälja till minst självkostnadspris och då slipper man betala den där femtiolappen i retur till engelska företaget även om de har bytesrätt. Om man skickar tillbaka (nu talar jag om Bravissimo) är det smidigare att åberopa "öppet köp" som de erbjuder och häva köpet och samtidigt köpa en ny än att kalla det byte för då tar allt längre tid (tips jag fått från deras egen personal).
Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?