Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Badstol?

vi har en vi har köpt i en babyaffär...jättebra!! sugfötterna fungerar inte i vårt badkar, men den foränklar badandet jättemycket....vi köpte den till stora sonen...minsta sonen är liite for liten ennu, han har provat den en gång när han skulle snabb duscha....duscha snabbt går bra, men inte sitta och bada, det får vänta några veckor till.....vårt badkar är målat forresten, inget med sugproppar fungerar där....inte badmatta engång, den bara flyter upp om man badar......fast man glider inte i det hällre.....jag badar med sonen forresten.....då är det lite svårt att lämna barnet, som det står att man inte får (självklart)

• norgesessan

när stora sonen var liten var det sambon som badade med honom...han tyckte det var jobbigt att bada med honom när han blev lite större..han fick ont i ryggen.......han tyckte om stolen....jag använte den när jag var utanför badkaret, men hadde då en hånd på den hela tiden....

• norgesessan

man skal då inte gå iväg när dom badar!!!! man ska inte ens titta bort!! man svarar inte i telefonen nån anann stans om man har ett badande barn....det är det som har händt när barn har drunknat, det gör dom utan badhjälp också.......det är badhjälp, inte barnvakt....

• norgesessan

jo, det var det........det värkade som at du trodde at dom som köpte en badstol gjorde det for att kunde prata i telefonen, så dom kanskje råkade drunkna.......jag har lite svårt att se for mig et barn drunkna framför ögonen på den vuxna.....

• norgesessan

jag visste inte att jag skrek.......det står på stolen at man inte får lämna barnet själv.........om det är en tolkningsfråga, så är det en knäpp värld jag lever i...isåfall är det inte pga. stolarna barnet drunknade, men pga. den som gick iväg.....

• norgesessan

den är precis likadan som vår...tror inte vi betalde så mycket, vi köpte den 2003 på gknapp i malmö..(dom har internettbutik oxo) tror på 250, kanske......fast det är et tag sedan......

Svar på tråden Badstol?