Inlägg från: Anonym (ajj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ajj)

Hjälp mej med min nackspärr

Jag har fått nackspärr och den gör jätte ont, känns ända nedanför skuldrorna. Jag ska och jobba imorgon och MÅSTE bli bra tills dess annars måste jag sjukskriva och det vill jag undvika i längsta mån. 

Vad kan jag göra för att lindra nackspärren? Äger ingen tens eller vetekudde. Vad ska jag undvika så det inte blir värre???? Tacksam för svar!!!! 

• Svar på tråden Hjälp mej med min nackspärr
  • Anonym (ajj)
    HarriettA skrev 2012-01-24 11:50:35 följande:
    jag har nackspärr ett par gånger om året och jag kan säga att det finns inget att göra förutom att hålla sig varm och ta det lugnt. lägg dig gärna ned så att inte nacke och ryggmuskler måse hålla upp huvudet. Om du har ett fysiskt jobb så får du gå dit och ha ont eller sjukskriva dig, har du drabbats av en rejäl nackspärr i går eller i dag så finns det inte en chans att det går över under natten....krya på dig!
    Jo jag har ju fysiskt jobb med tunga lyft genom hela arbetsdagen. Fick nackspärren över natten, misstänker att kuddarna måste bytas ut. Tack!
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-24 11:59:24 följande:
    Tillverka en egen "vetekudde" ta en nylonstrumpa och fyll den med ris eller pasta och värm i micron. Ställ in en äggkopp med lite vatten i så blir det bättre värme. Eller rikta ner en handduk och lägg i en påse och värm i micron. Se till att det inte blir för varmt, linda in i ett örngott. Ta smärtlindrande, Ipren och alvedon går att kombinera.
     Tack för alla tips, ska absolut testas!!
  • Anonym (ajj)
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-31 06:41:26 följande:
    Hur har det gått TS?
    Nackspärren "gick ur" men jag känner fortfarande att den är stel i vissa lägen. Efter en massage (första på några år) fick jag veta att jag var full i knutor och låsningar kring nacke och skuldror..
Svar på tråden Hjälp mej med min nackspärr