• Mamman76

Fick inte gravidpenning beviljat:(

Fick svar idag från FK som inte beviljar GP trots höga risker i arbetsmiljönSkrikandes
    Jag hade verkligen räknat med att få klartecken!!!! Nu känns allt jättejobbigt.

Ni som överklagat avslag pga risker på jobbet, hur har ni motiverat och hur gick det?

• Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(
  • Hannah76

Vad har du för yrke?
    Har andra på din arbetsplats med samma yrkesroll fått det beviljat tidigare? Varför fick du avslag? Du kan inte omplaceras?

• AnkiC

Va tråkigt! Undrar samma som de andra. Vill också fråga hur lång tid det tog innan du gick beskedet från att du sökte? Jag väntar också besked.

• Pillowcase
    AnkiC skrev 2012-01-24 16:45:43 följande:
    Va tråkigt! Undrar samma som de andra. Vill också fråga hur lång tid det tog innan du gick beskedet från att du sökte? Jag väntar också besked.

Jag arbetar som undersköterska på ett äldreboende. Skickade in mina papper 22 sep och fick svar om att det var beviljat den 4 oktober. Så det gick förvånansvärt snabbt. Lycka till
  • Mamman76

Jag jobbar som sjuksköterska inom psykiatrin. Jobbar med psykospatienter där det finns risk för hot och våld dagligen.
    Alla andra gravida som sökt GP inom sektorn, oavsett enhet, har fått beviljat utom jag!Gråter 

• Pajsarn

Tråkigt! Tyvärr verkar det vara värsta lotteriet det där...du hamnade helt enkelt på fel skrivbord!! Skriver de en motivering i avslaget eller får man bara ett NEJ?!

• sasso78
    Mamman76 skrev 2012-01-24 19:26:38 följande:
    Jag jobbar som sjuksköterska inom psykiatrin. Jobbar med psykospatienter där det finns risk för hot och våld dagligen.
    Alla andra gravida som sökt GP inom sektorn, oavsett enhet, har fått beviljat utom jag!Gråter 
    Det måste du ju överklaga! Speciellt om andra inom ditt område fått det.
    Tänk på att i överklagan noggrannt beskriva VARFÖR du ska ha det och hur din ARBETSSITUATION ser ut.
    Skriv så mycket du kommer på, alla risker mm.
    Jag jobbade som undersköterska när jag ansökte om gravidpenning får några år sen och det var inga problem att få det beviljat, mycket pga tunga lyft och förflyttningar men också pga våld (personer med demens tex).
  • goabarn77

Ts: hade arbetsgivaren även kryssat i att han stänger av dig?

Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(