• Mamman76

Fick inte gravidpenning beviljat:(

Fick svar idag från FK som inte beviljar GP trots höga risker i arbetsmiljönSkrikandes
    Jag hade verkligen räknat med att få klartecken!!!! Nu känns allt jättejobbigt.

Ni som överklagat avslag pga risker på jobbet, hur har ni motiverat och hur gick det?

• Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(
  • sasso78

Undrar också av vilken anledning du inte fick det? Vilken var motiveringen från FK?

• lillaLuddesmamma

Jag fick min graviditetspenning godkänd. Jobbar som sjuksköterska på en geriatriskavdelning. Jag skrev nog 2 A4 om hu rmin arbetssituation ser ut och att jag blivit hotad och fått saker kastade på mig av patienter med demensdiagnos.  Skrev att jag var rädd om min bebis säkerhet och det trots att vi försökte hålla mig i den arbetsgrupp som inte var ansvarig för den agressiva patienten så slutade det ändå med att man stötte ihop i korridor eller på en annan patientsal.

Inom psykiatrin trodde jag att det mer var regel än undantag att man fick grav.penning beviljad efter att magen börjar synas...Tycker absolut att du ska överklaga! Lycka till!!!!

• Pillowcase

Överklaga direkt!! Det är helt galet att de inte beviljat dig! Jag bifogade egna papper där jag skrev hur en dag kan se ut på mitt arbete. Arbetar du mycket ensam så skriv det, lägg mycket vikt på alla ansträngande moment du gör samt att du utsätts för personer som kan skada dig o ditt ofödda barn.

• Babydreamer

Det där låter helt sjukt! Överklaga så fort du bara kan! Hur utförligt skrev du om din arbetssituation? Jag ska snart söka GP och jag planerar att skriva ett långt brev om mitt arbete (jobbar som sjuksköterska på akuten)

• Hannah76
    Mamman76 skrev 2012-01-24 19:26:38 följande:
    Jag jobbar som sjuksköterska inom psykiatrin. Jobbar med psykospatienter där det finns risk för hot och våld dagligen.
    Alla andra gravida som sökt GP inom sektorn, oavsett enhet, har fått beviljat utom jag!Gråter