• Mamman76

Fick inte gravidpenning beviljat:(

Fick svar idag från FK som inte beviljar GP trots höga risker i arbetsmiljönSkrikandes
    Jag hade verkligen räknat med att få klartecken!!!! Nu känns allt jättejobbigt.

Ni som överklagat avslag pga risker på jobbet, hur har ni motiverat och hur gick det?

• Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(
  • sasso78

Undrar också av vilken anledning du inte fick det? Vilken var motiveringen från FK?

• lillaLuddesmamma

Jag fick min graviditetspenning godkänd. Jobbar som sjuksköterska på en geriatriskavdelning. Jag skrev nog 2 A4 om hu rmin arbetssituation ser ut och att jag blivit hotad och fått saker kastade på mig av patienter med demensdiagnos.  Skrev att jag var rädd om min bebis säkerhet och det trots att vi försökte hålla mig i den arbetsgrupp som inte var ansvarig för den agressiva patienten så slutade det ändå med att man stötte ihop i korridor eller på en annan patientsal.

Inom psykiatrin trodde jag att det mer var regel än undantag att man fick grav.penning beviljad efter att magen börjar synas...Tycker absolut att du ska överklaga! Lycka till!!!!

• Pillowcase

Överklaga direkt!! Det är helt galet att de inte beviljat dig! Jag bifogade egna papper där jag skrev hur en dag kan se ut på mitt arbete. Arbetar du mycket ensam så skriv det, lägg mycket vikt på alla ansträngande moment du gör samt att du utsätts för personer som kan skada dig o ditt ofödda barn.

• Babydreamer

Det där låter helt sjukt! Överklaga så fort du bara kan! Hur utförligt skrev du om din arbetssituation? Jag ska snart söka GP och jag planerar att skriva ett långt brev om mitt arbete (jobbar som sjuksköterska på akuten)

• Hannah76
    Mamman76 skrev 2012-01-24 19:26:38 följande:
    Jag jobbar som sjuksköterska inom psykiatrin. Jobbar med psykospatienter där det finns risk för hot och våld dagligen.
    Alla andra gravida som sökt GP inom sektorn, oavsett enhet, har fått beviljat utom jag!Gråter 

Vad har de skrivit som inte du har tagit med?
    Prata med någon som har ansökt o fått beviljat.
  • veronica78

Hur har det gått? Jag är åxå ssk inom psykiatriska heldygnsvården, pat med psykos... Skickade in mina papper förra veckan så jag väntar på svar!

• lillronja

Är det någon här som känner ngn eller vet ngn som jobbar/jobbat som tandsköterska som fått avslag o ska /har överklagat, hur har ni utförligt skrivit era dagar?
    Jag fick avslag på min ansökan och har aldrig gjort detta innan då jag väntar mitt första barn..
    TAcksam om ngn kan hjälpa mig!!!

• tomsfru

min bm tipsade mig om att förklara vilka risker som finns i och med din arbetssituation som för en 5-åring och hellre i ett bifogat dokument så du får plats med utförliga beskrivningar. jag hade i och för sig tungt arbete vilket jag har förstått är betydligt enklare att få igenom men lämna inget åt slumpen eller mellan raderna.

• Hannah76
    lillronja skrev 2012-11-28 12:13:38 följande:
    Är det någon här som känner ngn eller vet ngn som jobbar/jobbat som tandsköterska som fått avslag o ska /har överklagat, hur har ni utförligt skrivit era dagar?
    Jag fick avslag på min ansökan och har aldrig gjort detta innan då jag väntar mitt första barn..
    TAcksam om ngn kan hjälpa mig!!!

Det kan ju vara svårt eftersom det är ett yrke utan risk för hot/våld och utan tunga lyft.
    Är det andra på din arbetsplats som har fått det beviljat? 
  • lillronja

Tack för att Ni tar er tid! Nej vi är bara två på mitt ställe och min chef ska inte ha mer barn..:) Men hos ska dock hjälpa mig med formuleringen, men jag ville försöka själv först, men man blir ju allt annat än klok på dom!
    Har som Du tomsfru fattat att man måste gå ner till barns nivå för att dom ska fatta... 

Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(