• vårankärlek

    Träning i v 35

    Hej!

    Jag har hållt i gång hela graviditeten och tränat 4 dagar i veckan + hundpromenader varje dag.
    Har haft upplägget att köra 2 muskelgrupper per dag och göra 10repx3set. Gjort ca 2-3 olika övningar per muskelgrupp.
    Kört ganska så tungt så att jag känner att det är under kontroll.
    Mått bra hela graviditeten.

    Jobbar fortfarande och kommer göra det fram till v 38+5.
    Känner nu tröttheten komma krypandes och samtidigt frustrationen eftersom jag vill orka träna som vanligt.

    Nu gymmar jag 3 dagar i veckan och vattengympa + simning en kilometer varje vecka,
    Hur ska jag göra för att få ett bra upplägg så inte träningen varit helt "förgäves" om jag inte orkar mer snart.

    Jag är van att träna lite hårdare som sagt så mina entimmes promenader om dagen känns för mig inte ens som träning... tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Träning i v 35
  • Träningsexpert Elmina

    Hur långt gången är du nu?

    Om du är van att träna kanske du orkar gymma/simma och köra vattengympa ett tag till?

    Eftersom du verkar vara i bra form har du de bästa förutsättningarna att komma tillbaka i form efter förlossningen. Så känn inte att träningen är förgäves även om du måste ta det lugnare när du inte har lika mycket ork. 

          

  • vårankärlek

    Gick in i vecka 36 idag.

    Vattengympan är inga problem det kommer jag orka.

    Denna helg har jag gymmat en dag bara då det inte kändes bra igår.
    Idag kändes det mycket bättre.

    Borde jag satsa på ett vattengympapass i veckan (onsdag) och ettgympass på helgen där jag går igenom hela kroppen , och sen promenader under veckan och helgen i vanlig ordning?

    Vet ju att träningen kommer utebli helt under ett antal veckor efter förlossningen så är rädd att lägga av för tidigt nu och tappa form.

  • Träningsexpert Elmina

    Det låter som en riktigt bra plan, ett vattengympapass, ett vanligt helkroppspass och promenader i den takt det känns bra.

    Jag tror att du snabbt kommer tillbaka i form igen efter graviditeten, är man tränad innan går det alltid lättare.  

Svar på tråden Träning i v 35