• Anonym (fått nog)

trichotillomani

Är så less på detta , 3-5 % av befolkningen ska ha det jag har aldrig sett någon eller träffat någon som har det. Känner mig helt ensam, har haft det i 20 år. Var fins ni andra någonstans? Hur lever ni med det? Har ni sökt hjälp och fått det? eller kanske kunnat sluta själva?

• Svar på tråden trichotillomani
  • Alvi

Jag vet en som gör det på ögonbrynen, annars ingen. Folk kanske inte vet att det de för heter så? Tests skapa en tråd med annan rubrik.

• Anonym (anti-lurv)

JAG JAG migmigmig!!!! Weee jag är inte ensam i universum!

Jag går på ögonbryn och vader. Tror ingen vet att jag har det. De tror bara jag plockat för mycket från ögonbrynen liksom. Det är sjukt drygt att inte kunna sluta, men..samtidigt VILL jag som inte sluta heller.

• Anonym (fått nog)
    anti-lurv  -   Va glad så länge du håller dig till vader och ögonbryn, se bara till att aldrig börja med huvudet. Hur gammal är du ?
  • Anonym (dermatillomani)

Ni är inte ensamma, det fanns en tråd på familjeliv om detta för kanske 1år sedan? Tyvärr är detta trådar som dör ut rätt snabbt. Själv lider jag av dermatillomani, då drar man hudflikar på sig själv istället för hår. Jag har gjort det kanske i 5år och hälarna är mitt utsatta område och tidvis river jag så mycket att det gör ont att gå. Det är definitivt ett problem. Jag har aldrig öppna skor som visar fötterna.

• Anonym (jag också)

Jag också! Oftast ögonbrynen men även från skallen när jag är stressad, hatar det..

• Anonym (sfssere)

har lite lätta besvär. Trodde tidigare att jag drog bort hår av estetiska skäl - nu märker jag att jag gör det när jag är stressad. Pilla pormaskar i fejjan är också avkopplande, men känner mig lite äcklig...

• Ribbedibb

Min syster hade det när hon var yngre. Slutade aldrig att dra sitt hår. Hade kala fläckar i hela huvudet.

• Anonym (A)

TS och ni andra, hur började det för er?
    Min killes dotter på 9år  har börjat rycka ögonfransarna när hon ska somna (när hon inte är tillräckligt trött verkar det som) och de har varit på BUP för ett första samtal och nu ska de dit varannan vecka.
    Tips? 

• Anonym

Min son gjorde det när han var i 8-9-årsåldern. Drog hår från skallen så han fick som en liten måne! Han har alltid varit lite stressad, deprimerad och är nu diagnostiserad med Asperger vilket säkert inte alls har med detta att göra. Att vi uppmärksammade honom på det räckte för att han skulle sluta.

Svar på tråden trichotillomani