• Erase

Var är alla äldre mammor med sladdisar ?

Känner mig väldigt ensam .... Är 40 år med 3 stora barn och nu även en sladdis på dryga året. Hatar att gå på tex öppna förskolan där det mest bara verkar finnas yngre mammor som nästan tittar snett ... Vill verkligen ha mammor och pappor i min egen ålder att prata småbarn OCH äldre syskon med.... Finns ni här på familjeliv skulle jag bli så glad ! (Jag menar inte att vi ska träffas IRL)

• Svar på tråden Var är alla äldre mammor med sladdisar ?
  • 969910

Jag e 39 år har tre barn 15 , 12 o 15 månader.

• lollo

Jag är 41år, har 3 barn. De är 16, 14 och 11 månader.

• Erase

Vad glad jag blir Jag är inte ensam HÄR iallafall ! Jag blir snart 40 och har 4 barn... 21,20,14 och 14 måmader ! Hur upplever ni det att man blir bemött som "äldre" mamma med småbarn/ sladdis ? Jag kan ofta känna att jag får förklara, ja nästan ursäkta mig (!) för att jag är såååå gammal och skaffat ett pyre till... Tänk om de skulle veta att jag mycket väl skulle kunna försöka få en till ! Fast det är inte mannen sugen på förstås...:-/

• fyrbarnsmamman

Jag är 39 år och har fyra barn, 15 år, 13 år, 2 1/2 år och 6 månader. Livet är underbart!

• m2b

Härligt, jag som kände mig gammal när jag väntade min lilla tjej, 31......rädd jag inte kommer hinna med några fler barn! Men det kan man visst =) 

• Mini Pantern

Hej hej!
    Här är en 40+ till närmare bestämt 45år. Jag har 5 barn i åldrarna 24,22,15¨och tvillingar på snart 5år.

Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
  • gemigsinnesro

Jag är snart 41 år och har tre barn på 19, 18 och 1 år.
    ERASE: Jag har alltid blivit bra bemött på Öppna förskolan och liknande platser. Har aldrig känt det som att jag är FÖR gammal utan blivit behandlad som vilken mamma som helst. Jag ska definitivt försöka skaffa ett barn till Glad.

• Erase
    gemigsinnesro skrev 2012-01-26 21:18:46 följande:
    Jag är snart 41 år och har tre barn på 19, 18 och 1 år. ERASE: Jag har alltid blivit bra bemött på Öppna förskolan och liknande platser. Har aldrig känt det som att jag är FÖR gammal utan blivit behandlad som vilken mamma som helst. Jag ska definitivt försöka skaffa ett barn till .

Ååå vad avundsjuk jag blir.... Jag känner starkt att jag skulle vilja ha ett absolut sista barn ... Men som sagt, det vill inte mannen ! Hur förlikar man sig med något sådant ?
  • gemigsinnesro
    Erase skrev 2012-01-26 23:44:40 följande:
    Ååå vad avundsjuk jag blir.... Jag känner starkt att jag skulle vilja ha ett absolut sista barn ... Men som sagt, det vill inte mannen ! Hur förlikar man sig med något sådant ?
    Ingen aning. Jag tror nog tyvärr att man alltid kommer sakna de barn man inte skaffade sig men som man velat ha om du förstår hur jag menar.  
    Sen är det ju inte helt självklart att det går att få ett barn till i den här åldern  och då måste man ju förlika sig med det på något sätt. I ditt fall hade jag nog tyvärr "tjatat" på mannen min och försökt att få honom att förstå hur viktigt det var för mig..... 
  • Erase

Ååå OM jag har tjatat, hotat, bönat, bett, önskat, gråtit, surat ..... Vi kör med avbrutet , så jag hoppas så innerligt varje månad att jag ska ha "råkat" bli gravid ! Konstigt nog säger mannen att då är det en annan sak, då var det menat att bli...? Hm, blir inte riktigtklok på honom....

Svar på tråden Var är alla äldre mammor med sladdisar ?