• Erase

Var är alla äldre mammor med sladdisar ?

Känner mig väldigt ensam .... Är 40 år med 3 stora barn och nu även en sladdis på dryga året. Hatar att gå på tex öppna förskolan där det mest bara verkar finnas yngre mammor som nästan tittar snett ... Vill verkligen ha mammor och pappor i min egen ålder att prata småbarn OCH äldre syskon med.... Finns ni här på familjeliv skulle jag bli så glad ! (Jag menar inte att vi ska träffas IRL)

• Svar på tråden Var är alla äldre mammor med sladdisar ?
  • ÄssbeXYX

Hej Erase, känner precis igen mig i det du skriver, samma problem med mannen som sa Nej ända tills jag var 43. Känner mig för gammal och väldigt ifrågasatt på öppna förskolan, precis som du. Hade hellre varit 10 år yngre. Önskar att jag hade sagt att jag satt in spiral, då för 10 år sedan, för jag vet ju att han älskar barnen och aldrig önskat annorlunda när väl de var på väg. Ångrar väldigt mycket att jag inte gjorde så. Var ju ren bekvämlighet från hans sida, och han förstod aldrig vidden av min längtan. Tycker inte att det är givet att det är den som inte vill som ska få bestämma. Han säger nu att det inte gjort något om jag lurat honom!

....Kan du inte försöka med något sådant, han säger ju att det är ok om det händer?...

Jag är nu 45 och lilla sladdisen vi fått blir ju mer som ett ensambarn, känner att det inte vore rätt att försöka igen. Tillräckligt mycket för gammal som det är...Du får gärna skriva till mig, vore trevligt. Och du...Lycka till!

• illalla

Vet inte var ni bor... men medelåldern enligt barnmorska är kring 42 i stockholm för förstföderskor..

• illim

Hej! Jag är snart 40år och fick min sladdis den 26 december! Jag har två barn innan, enär 16 och en är 19år. Min man har tre barn innan på 14 och18 år! Men jag är inte alls främmande för att skaffa en liten till, trodde bestämt att det här var den sista, men vi får väl seDrömmer, Har inte ens pratat med mannen om mina drömmar!

• Amarillo

Jag kliver in jag med. Vi bor i Halland och känner mig mig ensam ibland, hur sjutton fick man kompisar förr, har man blivit sämre på att bygga kontakter eller bara kräsen, kan man inte de nya sociala reglerna längre, hur gör man.Tycker att det "klickar" småbarnsmammor mellan både här och där, men inte för mig .  Är snart 39 år har tre tjejer 16 år, 11 år och en 1 åring, den sista var mannens första (och han drömmer om en till )

• Vangelia

Hej, jag kliver också in som pigg och allert 41 åring från Gävle, inte så mycket fart här men det kan vi väl råda bot på eller? Här är också en udda familj, med barn (om vi ser på bådas sida) i ett spann från 2-33 :o) ha ha.... de ni ;o) jag har barn som är 2,3, 12, 20 och 21, mannen då har förutom 2 och 3 åringen en 26 årin och en 33 åring hmm snart 27 och 34.... barn barn har vi också på min sida 2 st en som är 6 månade och en som är 2 år :o), ja, så ser det ut hos oss....

• Gab

Hej det är ju er jag söker för att få hjälp med svaret på min fråga. Har två stora (då va jag ung mamma) och nu två små (gammal mamma :)) och vill ha en till. Men ni som har fasit i hand hur har det varit att ha tre eller fler barn i någorlunda samma ålder. Ser det själv lite som att jag har 2 + 2 barn då de äldsta är snart 23 och 19 år. 19 ringen bor hemma och behöver ju mig fortfarande men inte som en liten så klart Glad. Berätta gärna lite. Skulle ni ha tre igen eller skulle ni hellre ha en eller två nu i andra omgången om ni fick välja fritt?

Ha en skön dag!

• Gab

inte meningen att byta ämne... Har också känt mig ensam med mina två små för alla mina vänners barn är ju stora. Men jag upplevde det aldrig som att alla va unga på öppna förskolan utan att åldern på föräldrarna varierade mycket. Många lite äldre pappor var det också tycker jag.

Det kan vara en känsla du har i dig själv. Vet inte hur du har känt men jag har ju alltid varit en ung mamma och själv tyckt det var konstigt att man skaffar barn så sent. Och nu är jag där själv Glad och då tror jag att andra tänker så om mig. Men det är annat nu. Det finns ju de som får sitt första runt 50.

Så njut av livet och skit i alla andra och tänk vilken tillgång du kan vara på en öppen förskola med tanke på dina tidigare barn och all den erfarenhet de för med.

• Vangelia

Mina tjejer på 20 och 21 flyttade hemifrån ungefär nått år efter småttingarna ankomst, jag har ju en 12 åring också så det finns många som säger, herregud... du har ju varit småbarnsmamma hela ditt liv!!!!  hmmm tja... inte riktigt men ja kanske... mitt val. och ett val som jag är supernöjd med, nu blir det dock inga fler genom min kropp men barn kan komma på många sätt :o) , min man som fortf är hemma pappa på heltid, har inte barnen på dagis ännu, är ibland på öppen förskola, eller på lekparksturne i stan med cykelvagn, han upplever aldrig några problem med sin ålder han är 60 :o) dock en välbevarad sådan ska väl kanske till'ggas för r'ättvisams skull, men jag upplever nog det som att det finns iaf ganska många i min ålder med relativt små barn iaf typ 5-8, kanske inte i min mans ålder dock( om vi inte ska räkna kändisarna, men dom e kanske ett kapitel för sig) känner många gånger att man får stor respekt som äldre förälder , vår BVC tant däremot vet aldrig hur hon ska bete sig när vi kommer, hon hostar sig och harklar ungefär som hon tror att vi vet allt.... och min man han tar tacksamt emot all info för även om han har barn sen innan så är det länge sen, och han var aldrig hemma och var pappaledig en dag på den tiden.... och nu har han varit hemma i 3 år ... hmmm ja i mars blir det tre år sen äldsta tösen var ett halvår, minsann... vad tiden går....

• Trollmamma till 4

Jag är snart 35 år och har en 14 åring (snart 15 år) tvillingar på 8 år (snart 9 år) och en liten på 1 år..

97 03 03 11
Svar på tråden Var är alla äldre mammor med sladdisar ?