• Bubblina

Stänga av hemtelefonen?

Fler som stängt av eller funderar på att stänga av sin hemtelefon?

Vi har fått nog av alla dessa avgifter från telia. Ska säga upp vårt abonnemang imorgon och bara använda oss av mobilen. Använder hemtelefonen så sällan och betalar bara en massa avgifter känns det som.

• Svar på tråden Stänga av hemtelefonen?
  • Skusan

Måste man inte ha ett fast abonnemang för telefoni för att kunna ha bredband? Har jag för mig...

• Vanilj

Det visste jag inte, var har du hört det skusan?

• Isfjord

För ADSL måste man fortfarande ha det i Sverige, men för riktigt bredband eller genom kabeltv behövs ingen telefon.

• Bubblina

Skönt att höra! Imånm är det jag som ringer telia och säger upp mitt abonnemang!

• Isfjord

Kan kanske kolla med bredbandsleverantören först, det finns så många och en del kanske kräver telefonnummer att nå dig på vid problem eller annat i det finstilta. Men tekniskt sett är allt utom snigelmodem och ADSL oberoende av telefonen. Vissa satelitbredband är kombinerade med modem, men då är det dyra specialprylar för dem som bor riktigt öde.

• Skusan

Jag säger bredband om allt (inte modem), även ADSL, kanske därav att jag inte vet nåt... Vi har Telia 8mbit och måste då även ha deras telefon om jag fattat rätt... Men sambon sa att dom ska ändra på det snart eller hur det nu var... Men kolla upp det innan du säger upp ditt teleabonnemang iaf.

• Lady79

vi har oxå adsl från telia.. ringde och frågade om man var tvungen att ha hemtelefon för att ha bredband och då sa de att man inte behövde det.. Fast man var tvungen att betala en nätkostnad i månaden i stället på typ 100 kr.. så de blev inte sån stor skillnad..

• Lady79

vi har oxå adsl från telia.. ringde och frågade om man var tvungen att ha hemtelefon för att ha bredband och då sa de att man inte behövde det.. Fast man var tvungen att betala en nätkostnad i månaden i stället på typ 100 kr.. så de blev inte sån stor skillnad..

• Lady79

Svar på tråden Stänga av hemtelefonen?