• Bubblina

Stänga av hemtelefonen?

Fler som stängt av eller funderar på att stänga av sin hemtelefon?

Vi har fått nog av alla dessa avgifter från telia. Ska säga upp vårt abonnemang imorgon och bara använda oss av mobilen. Använder hemtelefonen så sällan och betalar bara en massa avgifter känns det som.

• Svar på tråden Stänga av hemtelefonen?
  • Lady79

oj sorry.. dattan fick krångel..

• Mika86

Vi ha glocalnet o ha de ha lägra fasta avgifter än telia o det funkar ganska bra, deras bredband funkar inte alls o deras service är inte heller den bästa men deras fasta avgifter är kanon, vi ringer inte heller så mycket.

• scorpionan

jag hade sagt upp hemtelefon om vi inte behövde det för ADSL ...man måste ju ut på internet *skratt*

• E l l a

Vi har ingen hemtelefon, just pga att man betalar en massa onödiga avgifter. Vi har istället bara mobiltelefoner, samt bredband och via datorn använder vi Skype till tex utlandssamtal. Vi lägger kanske som max 200-300 kr på telefoni på detta sätt, och vi ringer ganska mycket.

• Mimer

någon som hade glocalnet? Vad ligger deras fasta avgifter på om jag får va nyfiken o fråga?
    Telias är ju verkligen dyra...
    Har iofsig bundit mig hos dom ett tag, ringer obegränsat för 60 kr per månad o det är ju bra, men sen är ju fasta avgifterna desto dyrare...

• Jos

Bredbandsbolaget har "bara" 99:-/mån i fast avgift, och dessutom lägre minutpris än telia, och glocalnet. Kanske kan vara ngt att kolla upp iaf..

• Giselle

Jag håller på att byta min telefon till tele2 berdbandstelefoni nu ( 69 kr i månaden som man även får ringa för.).....Tycker också telias fasta telefoni tar ut skyhöga avgifter....jag ringer inte mycket men får en räkning runt tusenlappen varje gång och då är ca hälften bara abonnemangsavgift!

• Liwa1

Byt till annat bolag då i stället för Felia (Telia) är ju inte det man gärna väljer i första hans om man inte måste anser jag.

• Liwa1

Byt till annat bolag då i stället för Felia (Telia) är ju inte det man gärna väljer i första hans om man inte måste anser jag.

• qlurig

glocalnet tar 119 i fast kostnad för nätet...
    alltid, som bara kostar öppningsavg för alla sverigesamtal kostar 58 i månaden

• Bubblina

Idag är den uppsagd, det känns så skönt! 1 veckas uppsägningstid, så om en vecka är det bara mobilen som gäller, samma som nu då fast utan alla dessa avgifter...

• moltaz

Vi har IP-telefoni via bredbandet... det fungerar bra, den enda gång det inte fungerar är när det blir strömavbrott men då har man ju mobilen... mycket billigare blir det!

• septbebis

Jag har precis samma som "moltaz".

• Isfjord

Tänk på att tex en jobbansökan och vissa andra handlingar anses se "bättre ut" med hemtelefonnummer, ett riktigt telefonnummer och en riktig adress anses vara seriöst att ha.
    En del 020-supportnummer går bara att ringa från fast telefon (eller IP?). BRIS tog bort mobiltelefonerna för ett tag sedan och det blev ramaskri eftersom barnen då tvingades ringa från föräldrarnas fasta telefon. Har inte hängt med i fortsättningen där.

• septbebis

Isfjord: Från min iptelefon kan man ringa till 099-nr men inte 0900-nr. 020-nr vet jag faktiskt inte, har inte testat det. Och mitt ip-telefonnr ser ut som ett vanligt telefonnr.

• brokig

Jag tycker iofs att det känns lite konstigt med vuxna människor som inte har fast telefon. Känns konstigt att inte ha ett hemnummer att uppge på sin arbetsplats, på barnens klasslistor och för förtroendeuppdrag. J

ag hade inte heller hemtelefon när jag bodde i studentkorridor, men när jag har familj och bostadsrätt känns det väldigt oseriöst att "bara" ha ett mobilnummer att uppge. Vi använder också mycket IP-telefoni, och ringer inte särskilt mycket, men det känns ändå värt att ha ett hemnummer.

• 201201232

Skype. Jag har ett vanligt 08-nummer där och det kostart inte mycket per år jämfört med telia. Sen förstår nog de flesta idag orimligheten i att ha hemtelefon.

• Marlean

Kommer aldrig använda mig av IP-telefoni då de flesta telefoner som har det får ett "Nummret kan inte nås, nätverket nere." felmeddelande som jag tror de flesta som använder det inte vet om, man kan ju aldrig ringa till dem! Själv har jag telia som grundabonnemang *har bäst service* och ringer med Tele2 eftersom jag ringer mycket till Comviq mobiler.

• Sallisen

Byt bolag! Vi har idag Glocalnet och får bara räkningar från dem. Telia är ett minne blott! Och om vi inte skulle behöva ett fast nummer för vårt internet och för att det är så dålig täckning inne hos oss så skulle vi säga upp numret helt och bara använda mobilen.

• Marlean

Glocalnet är okej så länge det funkar, men får du problem är det ett helvete. De använder mest callcenter och jag fick räkningar utav dem trots 4 samtal där jag sagt upp allt hos dem. Och varje gång fick man ett "Oj då" istället för ett förlåt... och ingen förklaring.

Svar på tråden Stänga av hemtelefonen?