Är mina pojkar ouppfostrade? Bör de gå i vett & etikett skola?
Mina killar, 12 och 14 år, vet inte vett och etikett! Medan min killes barn, tvillingar på 14 år, är väldigt väluppfostrade... tackar för maten, säger aldrig att de inte gillade maten, är alltid tacksamma, gnäller aldrig att de har tråkigt och att de vill hem när man är borta...
Jag vet att det är mitt fel att mina killar är som de är. Jag har inte tjatat att de ska tacka för maten hemma och när de träffar min tjocka släkt tar vi inte i hand med alla utan säger bara "hej", de har suttit där övriga barn har suttit på släktkalas och mumsat på kakor kanske "hej vilt" utan att jag haft koll och de kan gnälla att de vill hem och att de har tråkigt när vi är borta...
Ja, det är sådana här olikheter som jag nu upptäckt och som känns lite jobbigt när min kille påpekar detta... Det är stora kontraster mellan våra barn. Alltmedan mina barn dukar av bordet, stoppar in disken i diskmaskinen och går in i duschen automatiskt, sover inte bort hela förmiddagen... och lite andra grejer som inte hans barn är så bra på.
Bör jag sätta mina pojkar i en Vett och Etikettskola? Hur ska det gå till isåfall? Tips mottages gärna!
Numera säger de tack för maten hemma. Men det är svårt att öva hur man sköter sig när man är "borta", om man inte är det så ofta.
Hur är era barn? Är de väluppfostrade som min killes? Eller mer som mina?