• Chocolatten

Du som har tjockt hår - bästa schampo?!

Dags att inhandla nytt schampo. Har kört med TreSemmé nu i flera flera månader, både som schampo, balsam och hårinpackning. Jag började använda det när en väninna talade så gott om det, men själv upplevde jag ingen större magi :) En annan väninna sade att hon absolut inte kan använda detta märke då det känns som att det gör hennes hår ännu strävare.

Så nu till min fråga: Vilket schampo kan du rekommendera som har TJOCKT hår? Alltså inte fint, tunt och nordiskt hår, men ej heller tjockt afrikanskt krulligt hår - utan helt enkelt tjock, vågigt hår med hårstrån av den tjockare (och ibland strävare) typen.

Gärna schampo som går att köpa i vanliga butiker och som man inte måste inhandla via nätet!

• Svar på tråden Du som har tjockt hår - bästa schampo?!
  • Whitetrash86

jag använder mig av Schwarzkopf, tycker att det passar mig bäst. Blir mjukt, lent och luftigt.

• SoStylish

Jag har relativt tjockt hår, inte supertjockt men absolut inte det där klassiska tunna skandinaviska håret. Jag har precis börjat testa Moroccan Oil's schampoo och balsam och jag märkte skillnad efter bara en tvätt. Håret kändes mycket mer friskt och fick mer liv. Nackdelen är väl att du inte direkt hittar det på Ica ;)

Själva Moroccan Oil-oljan kan jag också rekommendera starkt!

• Chocolatten

Morrocan oil-oljan har jag redan, så jag kan tänka mig att schampot/balsamet är underbart! Och tack för era svar, förresten :)

För övrigt är jag ute efter ett schampo som INTE skapar volym eller gör håret fluffigt, för har man tjockt hår behöver men inte en extra dos av det, för då lägger det sig inte riktigt som man vill :P

• cloudberry79

Har du färgat hår eller naturlig hårfärg? Jag har provat många vanliga produkter som man köper i vanliga affärer, men har slutat helt. Det enda som gör mitt hår vackert och glansigt är Tigi dumb blonde. Har köpt såna jätteförpackningar, en flaska räcker i närmare ett ÅR!

If you love me - please don't feed me!
  • cloudberry79

Det är å andra sidan för färgat hår, har provat brunette goddess nu när jag har låtit färgen gå ur, men tycker att det gör håret lite för platt... Ska prova deras S-serie härnäst, men det blir till sommaren när nuvarande flaskor är slut.

If you love me - please don't feed me!
  • josefin1234

Har super tjockt hår å långt med för den delen å lockigt/ vågigt
    Men hatar schampo det förstör håret .  och försöker dusha håret varannan dag så man inte sliter de för mycket .
    Men till saken så använder jag bara balsam och inpackning
    . vet inte om de är bra eller dåligt men de fungerar på mig iallfall

• Nillan88

De bästa och en av dom billigare wella! I alla lägen!

Svar på tråden Du som har tjockt hår - bästa schampo?!