• Chocolatten

Du som har tjockt hår - bästa schampo?!

Dags att inhandla nytt schampo. Har kört med TreSemmé nu i flera flera månader, både som schampo, balsam och hårinpackning. Jag började använda det när en väninna talade så gott om det, men själv upplevde jag ingen större magi :) En annan väninna sade att hon absolut inte kan använda detta märke då det känns som att det gör hennes hår ännu strävare.

Så nu till min fråga: Vilket schampo kan du rekommendera som har TJOCKT hår? Alltså inte fint, tunt och nordiskt hår, men ej heller tjockt afrikanskt krulligt hår - utan helt enkelt tjock, vågigt hår med hårstrån av den tjockare (och ibland strävare) typen.

Gärna schampo som går att köpa i vanliga butiker och som man inte måste inhandla via nätet!

• Svar på tråden Du som har tjockt hår - bästa schampo?!
  • Lellehs

Jag använder joico k-park. Jätte bra. Hade hår ner till naveln innan och jätte tjockt, fanns nästan ingen toffs till det :)

• Duckan

Här är en till med tjockt hår, grovt och sträva toppar. Maroccan oli måste nog bli  nästa att testa för mig! Mitt problem är att jag vill ha djuprengörande schampon då jag använder mycket stylingprodukter och vill inte tvätta varje dag. Dilemma.

• hoppipannkakan

Bästa schampot är inget schampo alls!

• Bobbylina

Jag har provat det mesta och det enda jag tycker fungerar på mitt tjocka hår är Loreals professional absolut repair som man köper hos frisören! 

*Melwin*Elias*Evelina*
  • Duckan

Bobbylina, den gula? Oh, den blir jag inte ren av dessvärre, men inpackningen är bra.

• Fridayyy

För mig är det inte så stor skillnad, har till och med testat YES i håret. Men ett schampoo som INTE vårdar. Finns en sida www.lockig.se (får man skriva det??) handlar om Balsammetoden. Jag har nog likadant hår som dig.

Svar på tråden Du som har tjockt hår - bästa schampo?!