• Novis mamma

Feber i 5 dagar!

Min lilla tjej på 13 månader är inne på sin femte dag med feber, hon har nu 40.3. Dom två första dagarna hade hon bara 38.3 som mest men nu har den legat över 40 alla dagar! Ipren hjälper några timmar, sen kommer den höga febern tillbaka. Varit inne med henne 2 gånger och dom säger bara att vi ska fortsätta med Ipren var sjätte timme. Hur länge kan hon egentligen gå såhär? Hon dricker, men vill inte längre äta.. Jag är så orolig!!

♥ Nova 101219 ♥
  • Svar på tråden Feber i 5 dagar!
  • Novis mamma

Dom har kollat öronen, dom såg bra ut. Jag har gett henne vatten så fort hon vaknat och då har hon druckit utan problem. Bytte blöja nyss och den var halvfull, så kissar gör hon ju. Känner mig så hjälplös när min lilla älskling mår såhär..

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Inatt kollade dom den, då vi var på akuten. Dom sa då att det troligtvis är en halsinfektion, men att det inte behandlas.

♥ Nova 101219 ♥
  • Kasihi

Usch så jobbigt. Förstår dig så väl. Våran son är ju också sjuk. Sover sen snart 3h. Jag var så glad när tempen var låg imorse. Men orolig igen när den ökade på dagen och skraj för vad den ska vara när han vaknar.

• Novis mamma

Det är hemskt.. Kollade tempen när jag bytte blöja, 39.3. Den är på väg uppåt igen.. Jag blir så trött på det här, varför går det inte över?! :(

♥ Nova 101219 ♥
  • cosinus
    Novis mamma skrev 2012-01-26 17:15:54 följande:
    Det är hemskt.. Kollade tempen när jag bytte blöja, 39.3. Den är på väg uppåt igen.. Jag blir så trött på det här, varför går det inte över?! :(
    Alla sjukor går helt enkelt inte över så fort, tyvärr. Men när hon är kollad så sent som i natt så är det nog ingen fara alls utan det är bara att ha tålamod och ge febernedsättande för att hålla febern på plats. Men har det inte gett sig till måndag hade jag ringt VC.
  • Novis mamma

Hon har varit vaken totalt 30 min idag.. Hon vaknade för en stund sen och var brännhet, 40.3 i feber. Gav henne massa vatten och försökte med välling, men det ville hon inte ha. Det är 24 timmar sen hon åt nu. Hon fick komma upp en liten stund och mysa i soffan med oss, men efter 10 min blev hon trött och ledsen igen och somnade så fort vi la ner henne..

♥ Nova 101219 ♥
  • Kasihi
    Novis mamma skrev 2012-01-26 20:03:33 följande:
    Hon har varit vaken totalt 30 min idag.. Hon vaknade för en stund sen och var brännhet, 40.3 i feber. Gav henne massa vatten och försökte med välling, men det ville hon inte ha. Det är 24 timmar sen hon åt nu. Hon fick komma upp en liten stund och mysa i soffan med oss, men efter 10 min blev hon trött och ledsen igen och somnade så fort vi la ner henne..

Men du, ska du inte ringa 1177 och berätta hela läget, jag tycker att det låter som hon är vääldigt loj. Det är ju inte bra!
  • Novis mamma

Sambon tycker inte att jag ska ringa eftersom vi varit inne med henne 2 nätter i rad.. Han tycker att jag ska slappna av, men det går ju inte!

♥ Nova 101219 ♥
Svar på tråden Feber i 5 dagar!