• JellerM

    Danska recept IVF

    Hej!

    Jag undrar om någon kan tipsa om läkare/gyn som kan översätta danska recept för IVF behandling? Bor i Malmö.

    Kommer att köpa ett 3-pack inkl 2 FET. Hur mycket har ni behövt betala för era mediciner?

    Oroar mig massor

    Jag är inte nybörjare då det gäller IVF. Lyckades på andra försöket och har en son sedan tidigare, men han blev till i Sverige och medicinerna gick på högkostnadsskyddet.

    Snälla du som har genomgått behandling med IVF, berätta för mig vilka summor det rör sig om! Jag har mitt första samtal och ultraljud redan den 6/2 och vill vara förberedd.

  • Svar på tråden Danska recept IVF
  • KickiHH

    Hej Det har ialla fall tidigare varit så att personer som är skrivna i malmö där finns avtal med danmark så alla recept går på vanligt svenskt högkostnadsskydd, gå in  på apoteket och kolla. Jg bor längre upp i sverige och betalade ca 18000 för ett ivf. 
    Det blir ju en sak itaget först spray  ( ca 1200-2000) spry suprecur el likn sedan spruta olika dos men ligger på ca 3500 / spruta och olika mycket beroende på hur många dagar man ska ta spruta med en spruta för 3500 räcker ca 4 dagar. och ma sputar mellan ca 8-16 dagar och sedan en ägglossningsspruta ca 400 och sedan medicin för att förläga lutealfasen ( ex om man tidigare haft missfall eller någon form av lite ökad risk då tar man detta längre mellan 1000-500.
    men har du tur så gäller fortfarande de regler så det bara blir totalt 1800 sedan går högkostnadsskyddet in. 
    Ska man sedan göra FET är det ju inga sprutor så då minskar ju kostnaden 

Svar på tråden Danska recept IVF