spädbarn i sittposition?
jag undrar hur många låter sin bebis (under 6 månader) sitta med STÖD alltså att ni håller bebisen i knät. när är det lämpligt ha ett spädbarn i sittläge tycker ni?
jag undrar hur många låter sin bebis (under 6 månader) sitta med STÖD alltså att ni håller bebisen i knät. när är det lämpligt ha ett spädbarn i sittläge tycker ni?
intressant att höra :)... i mitt hemland rekommenderar man att inte ha bebisen i sittposition förrän runt 5 månader på grund av ryggen eller nått. men jag har ju sett här att man låter nyfödda sitta, så då kan de väl egentligen inte vara någon fara.
nej precis, då ska man också börja med smakportioner vid 6 månader, eller ge på flaska tex mjölk och kex.. alltså det är svårt att förklara men det är som välling men det är malen kex..det brukar dem ge till bebisar där vid 4 månader som första smakportionen av annat än modersmjölk.
men jag menar sitta alltså sitta med ryggen i 90 grader, fast i knät då. så har jag sett att många håller sina spädbarn, speciellt i tv... men som sagt i mitt hemland rekomenderar man att man inte ens håller bebisen så i knät. så det är ju kul att höra hur man gör här.