Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Enkelt mellanmål?

Hjälp!
    Jag behöver hitta ett gott och enkelt mellanmål! Jag äter tydligen för lite nu för när jag efter jobbet, via 20 minuters rask promenad och en kvarts tempocykling äntligen anländer hemmet så är jag svag och darrig. Jag skulle behöva ett gott, nyttigt mellanmål som inte kräver varken kylskåp eller köksattiraljer. Något jag kan ha på kontoret eller slänga i mig på tåget på vägen hem. Men som inte påverkar mina försök att gå ner i vikt alltför mycket.

Saker jag ratat hittills:
    Morötter: gav ingen extra ork alls
    Frukt (banan eller clementiner): inte det heller
    Bars: har jag svårt för. känns mest som godis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 10:49
    Lite tilläggskrav: Helst gjort hemma från scratch. Inga halv eller helfabrikat. Och inget proteinpulver.

• Svar på tråden Enkelt mellanmål?
  • Lectin

Tack för tipsen! Men mejeriprodukter brukar inte smaka så gott efter en heldag utanför kylskåpet...

Gröt på burk? Coolt! Det kanske vore något. Är den naturell eller smaksatt? Och vilken sorts gröt är det?

• Lectin

Googlade på axas Great och det ska jag nog testa. Eller kanske en egen, hemmagjord variant.

Men fler tips tas ändå gärna emot!

• Lectin

Kan man göra goda proteindrinkar som står sig hela dagen utan kylskåp då?
    Recept tack!

• Lectin

Och inga tjafsråvaror som proteinpulver och annat.
    Genuina naturliga ingredienser är min meoldi!

• Lectin

Byggd av bomull: Enkelt och säkert bra och gott men inte min grej alls det där med proteinpulver... :-/

• Lectin

Emmastoffe: Ja skulle kunna funka någon gång ihbland men de är inte tillräckligt goda för att köra varje dag. Kräsen är jag också!

• Lectin

Momalicious: Bra tänkt! Men med 9 km cykling och 7 km promenad varje dag vill jag gärna minimera min packning.

• Lectin

Tack för tipsen Jennie och Mumin80!
    Jag kommer nog att börja med att testa den här "Sjusovargröten":

Snabbhavregryn, salt och mango. Häll på kokande vatten, låt stå 5 minuter, strössla över lite linfrön. Klart!

Svar på tråden Enkelt mellanmål?