• kanske 4a

Vi som använder kosttillskott eller andra "metoder" för att öka chansen

Här är en tråd för oss som äter Borago, Rosenrot, Apriforce, Bisolvon osv, eller använder andra sätt för att öka chansen att bli gravid. Här kan vi samla all information vi hittar om de olika metodera, ställa frågor och dela med oss av våra erfarenheter. Jag hoppas också att vi blir så många att vi kan föra lite statistik över de olika metoderna och resultaten av de. 

Välkomna hit!  

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-17 17:46
    Nu finns listan över preparat och metoder i en egen tråd.

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m64042469.html
  • Svar på tråden Vi som använder kosttillskott eller andra "metoder" för att öka chansen
  • April barn

Hejsan alla får man hoppa in?
    Jag fick mitt andra MA i december och blödde 9½ låååånga veckor efter det Obestämd Men fick äntligen mens igen den 18 mars och har nu ätit rosenrot och nattljusolja som lite extrahjälp för att få en normal cykel ( har haft långa oregelbundna förut) vanligtvis äter jag även omega3, folsyra, vitamin D&B varje dag, sambon tycker jag är en pillertrillare men vad gör man inte

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • tusa

Tack Älva! Ok, så du kände till Mg redan. Jag måste nog inhandla lite såna "vanliga" tillskott med vitaminer och mineraler ändå, framför allt folsyra. Jag tycker jag äter väldigt bra och varierat, men man vet ju aldrig, kanske har man nån skum brist på ett vanligt näringsämne???

Hmm, nu känner jag att jag har lite beslutsångest gällande RR som jag ju pratar mig så varm om Glad, och någon GLA produkt, som jag ju faktiskt blivit gravid och fött ett barn efter att ha ätit!!! Obestämd

Ska kanske inte gå händelserna i förväg ändå...lägger nu allt på is tills på tisdag, då jag får veta om det är nån idé alls{#emotions_dlg.flower}

Välkommen April Barn! Beklagar ditt MF och önskar lycka till! Har RR hjälp med regelbundenheten?     

• Mikkan90

Hej allesammans.. Är det någon som vet hur det är att äta bidrottninggele under tiden man ammar? Har läst att RR inte är så bra eftersom det kan fungera som upp-pigande för bebisen också. Men hittar ingen information om bidrottninggelen. Skulle vilja få igång äl igen så tidigt som möjligt men har förhoppningsvis flera månader med amning kvar. Ger ca 90-250 ml ersättning varje dag då pojken inte blir mätt på mjölken jag ger just nu.

• April barn

Tack jag vet inte än men hoppas, har bim den 15e :)

• Älva1973
    tusa: Folsyra var det som min BM sa åt mig att äta efter hon tagit ut min spiral, då det förhindrar att fostret ska få ryggmärgsbråck. http://www.slv.se/sv/folsyra/ . Folsyran ska man ta regelbundet  helst i en månader innan man blir gravid så kroppen hinner bygga upp nivåerna.  Magnesium och kalcium har jag läst mig till på annat håll ;)

En multivitamintablett för kvinna innehåller ofta allt man behöver så då blir det ganska enkelt. Min multivitamin hade inte full dos med kalcium och magensium så därför kompletterade jag. Jag äter och dricker inte så mycket mejeriprodukter varje dag.

Välkommen April barn, beklagar ditt MA...och oj!! .. hjälp så jobbigt att blöda så länge 
  • April barn

Tack, ja fy var några samtal till 1177 under den tiden men de tyckte som vanligt att allt verkade normalt... Det gav sig tillslut som tur var iaf :)

• kanske 4a

Hej tjejer. Kul med så mycket aktivitet i tråden! Känner att jag behöver uppdatera listan med lite alternativa namn på preparat. Visste tex ite att munkpeppar och angus castus är samma sak, eller att arctic root är ett märke på RR. Se kanske vi ska uppdatera med lite effekter/biverkningar vi som ätit de olika produkterna ett tag märkt. Känn er fria att uppdatera listan med det ni vill.

April barn: Välkommen hit, vi har ju sets i testnarkomantråden :) 

Nu åker vi bort över påsk så jag kikar inte in här igen förrän tidigast på söndag. 

Så stor kram och glad påsk alla goa tjejer!! Hjärta  

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • tusa
    kanske 4a skrev 2012-04-04 21:27:12 följande:
    Hej tjejer. Kul med så mycket aktivitet i tråden! Känner att jag behöver uppdatera listan med lite alternativa namn på preparat. Visste tex ite att munkpeppar och angus castus är samma sak, eller att arctic root är ett märke på RR. Se kanske vi ska uppdatera med lite effekter/biverkningar vi som ätit de olika produkterna ett tag märkt. Känn er fria att uppdatera listan med det ni vill.

April barn: Välkommen hit, vi har ju sets i testnarkomantråden :) 

Nu åker vi bort över påsk så jag kikar inte in här igen förrän tidigast på söndag. 

Så stor kram och glad påsk alla goa tjejer!! Hjärta  

Arctic root är det engelska namnet, vet inte om det är ett speciellt märke.

Glad Påsk!! Solig 
  • Vilma123

Hej! Är på vårt andra försök att bli gravida o jag har precis börjat med lite tillskott som tex MaxMedicas KVINNA, med bla folsyra o kalcium..rosenrot kör jag oxå men slutade nyss för att min äl är påväg o jag har inte riktigt kartlagt den än...

gillar rosenrot då jag upplever den liggande får se om den oxå kan göra mig på smällen hihi

Svar på tråden Vi som använder kosttillskott eller andra "metoder" för att öka chansen