Inlägg från: Anonym (smiley) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smiley)

Skönhet

Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:07:29 följande:
    Vad bra för dej. Jag har inte sparat pengar till det jag ska göra. Har pengar till både det OCH andra saker som jag tänkt göra elr köpa. Det är lycka det!!
    Vad härligt att du är lycklig. :) Kan man vara utan massa pengar också..
  • Anonym (smiley)

Såg förresten ett inslag på fashion på svt igår om en modebloggare som fotade damer i 80-årsåldern som forfarande var otroligt vackra. Kan tipsa er som är rädda för att åldras datt kolla på svtplay, kanske ger lite perspektiv.

• Anonym (smiley)
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:14:09 följande:
    Inget hänger iaf på mej efter att jag fått mina 2 barn. Har väl jäkligt bra gener då!! Sikken tur vissa har.
    Det här är just vad jag menar, en av konsekvenserna av utseendefixering... Hoppas din lycka och allt den består av varar för evigt.
  • Anonym (smiley)
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:15:30 följande:
    ja, jag råkar ha turen i mitt liv att ha både pengar och lycka. Anar jag lite svensk avundjuka månntro
    verkligen inte, jag menar vad jag säger. Om du verkligen är lycklig av dina pengar och din skönhet så är jag den första att gratulera. :)
  • Anonym (smiley)
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:19:19 följande:
    alla får väl bestämma vad som är skönhet för dom och inte? att vi  är olika och inte kan tycka exakt likadant förstår väl alla, eller behöver ni en lektion i olikheter? 

Alla trivs inte med förändringar av sitt utseende och då är det helt ok att fylla ut, lyfta eller vad man nu vill göra, dom allra flesta gör ingrepp som bevarar eller hjälper till att frysa tiden något. 
    Dom ni snackar om som gör omfattande ingrepp är få.
    Ingen här påstår att man inte får tycka som man vill :) Däremot tycker jag man kan tänka lite djupare på hur man uppmuntrar utseendefixering och den ytliga, materiella världen. Och sen vidare, hur påverkar det våra barn och följande generationer?
  • Anonym (smiley)

Märker att ni undviker att svara på inläggen där jag ber er att ttänka lite längre i vad det blir för konsekvenser av utseendefixering.. varför? För jobbigt att tänka på? ;)

• Anonym (smiley)
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:28:44 följande:
    Det handlar inte om att uppmuntra, jag utgår från att det är vuxna, friska människor som gör sådana här behandlingar och att dom har en FRI vilja, dvs att dom bestämmer SJÄLVA vad dom vill göra med sitt utseende och inte? Vem säger att du är lyckligare än hon hon som till exempel har fyllt ut läpparna? Hon mår bra utav det, känner sig finare av det,....varför ska hon dömas, för att hon inte tänker som DU?
    Har jag dömt någon? Nej. Har jag det så får du citera så jag ser. Läs mina inlägg så ser du att jag skrivit att jag förstår att man kan tyycka att det är viktigt med yta, har varit sån själv (och är fortfarande till viss del, men försöker jobba med det).  Ja vi har en fri vilja, men vi är ju i ett diskussionsforum där folk frivilligt diskuterar detta. Jag har dels uttryckt min egna åsikt, dels ställt frågan att hur resonerar man ur ett större perspektiv. På det sista har jag fortfarande inte fått något svar.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 18:14:29 följande:
    Folk har varit utseendefixerade i alla år som människan funnits här typ.
    Så bara för att några motsträviga rynkiga kvinnor kämpar mot strömmen så lär det inte förändras
    Hehe, jag råkar vara 28 år... Jag tror att det finns fler som tänker liknande som jag än som tycker det är kalas med skönhetsbehandlingar. Hoppas jag iaf. Har inte föreställt mig att jag ska kunna få någon att ändra åsikt, men förhoppningsvis kanske någon tanke väcks någon dag.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:20:50 följande:
    Jag antar att ni som är motståndare till icke-kirurgiska ingrepp för att se yngre ut med argumentet att det är onaturligt, även är motståndare till att färga håret, då även det är högst onaturligt?!
    fortfarande kluven där.. har iofs märkt att mitt hår får en bättre och djupare färg med balsammetoden. (Tips; kolla in No 'Poo-tråden om intresse finns).
    Sen finns henna, men har inte vågat testa än.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:24:12 följande:
    Om du vill att folk ska tänka längre så måste dina argument vara bra och övertygande, så tills du presenterar sådanna så kommer vi andra inte att bry oss om dina åsikter. Detta gäller ju i alla diskussioner och i synnerhet på politikernivå där endast väl genomförd argumentation kan få genomslagskraft.
    Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
Svar på tråden Skönhet